اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 21 July 2019
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: اواخر هفته گذشته ۷۰ درصد از بدهی اردیبهشت و ۱۰۰ درصد بدهی فروردین بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت کردیم.

پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت به بیمارستان‌هابه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس ، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در حاشیه مراسم پایانی رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت و در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضع پرداخت بدهی‌های بخش دولتی و خصوصی درمان و همچنین داروخانه‌ها افزود: بدهی به داروخانه‌ها نیز تا پایان خرداد ۹۸ تسویه شده است. البته ما همچنان از سال ۹۷ حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی داریم که به علت استاندارد مالی حسابداری، حساب‌های ۹۷ بسته شده است و پرداخت امسال را آغاز کرده‌ایم و بدهی سال گذشته نیز از منابع دیگر تامین و پرداخت می‌شود.

موهبتی اضافه کرد: در ۱۰ روز آینده تا ۵۰ درصد بدهی ارائه دهندگان خدمت شامل خدمات فیزیوتراپی، تصویربرداری، پزشکان عمومی، پاراکلینیک‌ها و... تا اردیبهشت نیز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بدهی به خدمات سطح یک روستاییان نیز تا پایان ارپیبهشت پرداخت شده و تقاضای ما از مراکز ارائه خدمات این است که بر کیفیت ارائه خدمات خود بیفزایند و امیدواریم همزمان با پرداخت به موقع، اصلاح رفتار هم داشته باشیم.

موهبتی درباره مشکلات موجود در مسیر پرداخت بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحت پوشش آن‌ها گفت: دانشگاه یک شخصیت حقوقی مستقل است و همه پرداخت‌های ما به دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. بیمه سلامت نظارتی بر نحوه اختصاص این پول به بیمارستان‌های دانشگاهی ندارد و این امر به عهده خود دانشگاه است؛ هرچند که مراتب نظارتی بالاتری مانند دیوان محاسبات وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به رویداد هم اندیشی بیمه سلامت در سطح کشور افزود: دیگر نمی‌توان بدون داشتن ایده‌های نو، سازمان‌های بیمه‌گر را اداره کرد. در حال حاضر ایده و منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه کشور هستند.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که در کشور‌های توسعه یافته سهم نیروی انسانی در بروز موفقیت‌ها بالای ۸۰ درصد است. هرچه تفکر نیروی انسانی بیشتر باشد، کارآمدی سازمان افزایش خواهد یافت.

موهبتی گفت: برگزاری هم‌اندیشی باید اثربخش باشد و ایده‌های کاربردی در سازمان استفاده شود، درحال حاضر ما سازوکار لازم را فراهم کرده ایم تا ایده‌های مناسب به مرحله اجرا برسند.


نام:
ایمیل:
* نظر: