اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 21 July 2019
با حضور وزیر راه و شهرسازی
مرکز عملیات ایمنی و اضطراری فرودگاه‌های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری به بهره برداری رسید.

مرکز عملیات ایمنی و اضطراری فرودگاه‌های کشور افتتاح شد

به گزارش عصرپرس، مرکز عملیات ایمنی و اضطراری فرودگاه‌های کشور SOC & EOC یکی از راهکار‌های استاندارد برای پیشگیری از سوانح و حوادث فرودگاهی و به حداقل رساندن اقدامات اصلاحی درخصوص موضوعات ایمنی پروازهاست.

در فاز اول این مرکز، فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، شیراز، بندرعباس، اصفهان، کرمان و یزد را تحت پوشش قرار می‌دهد.  پس از اتمام فاز پایانی این مرکز تا بهمن ماه همه فرودگاه‌های کشور به این مرکز متصل می‌شوند.

از آذر ماه نیز ۳۳ فرودگاه مرز هوایی و از بهمن ماه، تمام فرودگاه‌های کشورمان به این مرکز متصل خواهند شد.

این مرکز بصورت ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی به عنوان مرکز عملیات ایمنی اطلاعات آنلاین رسیده از سوی خلبانان، متخصصان و مدیران ایمنی و اپرون را پردازش و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و میزان تهدید‌ها و ریسک‌ها را اطلاع رسانی می‌کند.

همچنین این مرکز در هنگام وقوع هرگونه سانحه، تغییر کاربری داده و به مرکز عملیات بحران تبدیل می‌شود.

نجار معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بحران کل کشور، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، سردار مهری رئیس پلیس فرودگاه‌ها، سردار موسوی رئیس حفاظت فرودگاه‌ها و هواپیمایی کشور و جمعی از مسؤولان و مدیران صنعت حمل و نقل هوایی کشور در این مراسم حضور دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: