اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 21 July 2019
نمایندگان مجلس دولت را مجاز به اضافه کردن تعرفه پسماند به قبوض برق مشترکان پرمصرف به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی کردند.

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی با ۱۲۰ رأی موافق، ۶۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه با ماده (۲) این لایحه موافقت کردند.

در ماده (۲) آمده است: دولت مجاز است در هر سال در بودجه سنواتی به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مازاد بر الگوی مصرف در قبوض مشترکان پرمصرف برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی، تعرفه پسماند تعریف کند تا صرفاً برای خرید برق تولیدی از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی هزینه شود.

شهرداری‌ها موظف به پرداخت هزینه ورودی متناسب با میزان پسماند تحویلی شدند

نمایندگان مجلس شهرداری‌ها را موظف به پرداخت هزینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل پسماند به انرژی متناسب با میزان پسماند تحویلی کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه با ماده (۳) این لایحه موافقت کردند.

در ماده (۳) آمده است: شهرداری‌ها و دهیاری‌های حوزه تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی موظفند بر اساس ضوابط مصوب شورای اقتصاد بخشی از منابع لازم جهت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات مذکور را به عنوان "هزینه ورودی متناسب با میزان پسماند تحویلی" پرداخت کنند.

در صورت عدم پرداخت اعتبارات تعهد شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دولت می‌تواند نسبت به پرداخت آن از محل منابع مالی پیش‌بینی شده برای همان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در قانون مالیات بر ارزش افزوده با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان اقدام کند.

تعیین نرخ خرید تضمینی برق برای ساماندهی پسماند

نمایندگان مجلس تعیین نرخ خرید تضمینی برق برای ساماندهی پسماند در بخش غیردولتی را بر عهده وزیران نیرو و کشور و مصوبه شورای اقتصاد قرار دادند

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی با ۱۶۴ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه با ماده (۱) این لایحه موافقت کردند.

در ماده (۱) آمده است: به منظور تسهیل، تشویق و توجیه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ایجاد و بهره برداری از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی از جمله زباله‌سوزی، گازی‌سازی، هاضم بی هوازی و گاز حاصل از محل‌های دفن و ساماندهی پسماند‌های عادی در کشور نرخ خرید تضمینی برق حاصل از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی با پیشنهاد وزیران نیرو و کشور و تصویب شورای اقتصاد تعیین می‌شود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: