اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 20 July 2019
مدیرکل نظارت بر بهبود روش‌هاي بهره‌برداري از فاضلاب شرکت آبفای کشور از رتبه‌بندی شرکت‌ها در زمینه بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب خبر داد و گفت: بیش از 300 شرکت پیمانکار از شرکت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گواهینامه بهره‌برداری دریافت کرده‌ و در زمینه بهره‌برداری دارای رتبه شده‌اند.

رتبه‌بندی شرکت‌ها در زمینه بهره‌برداری فاضلاببه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، بهنام وکیلی با بیان این مطلب افزود: بسیاری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور بر اساس اصل 44 قانون اساسی که کاهش تصدی‌گری دولت را هدفگذاری کرده بود، سال‌هاست به بخش خصوصی واگذار شده‌اند که در این میان هم شبکه و هم تصفیه‌خانه واگذار شده است.

وی افزود: کاری که ما چند سال است در حوزه معاونت بهره‌برداری و دفتر فاضلاب، بر اساس تفویض اختیار سازمان برنامه و بودجه به وزارت نیرو شروع کرده‌ایم، این است که بر اساس رتبه‌بندی سازمان برنامه و بودجه در رسته‌های ابنیه، آب و تأسیسات، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در حوزه بهره‌برداری، شرکت‌ها را رتبه‌بندی کرده و به آنها رتبه بهره‌برداری می‌دهد.

مدیرکل نظارت بر بهبود روش‌هاي بهره‌برداري از فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه "فهرست شرکت‌های خصوصی واجد صلاحیت در بخش بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب تهیه شده است"، اظهار داشت: بیش از 300 شرکت پیمانکار از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گواهینامه بهره‌برداری دریافت کرده‌ و در زمینه بهره‌برداری دارای رتبه شده‌اند.

وی ادامه داد: این شرکت‌های واجد صلاحیت، با رتبه‌ای که در بخش بهره‌برداری کسب کرده‌اند در مناقصات شرکت می‌کنند و شرکت‌های آب و فاضلاب موظف هستند از شرکت‌هایی استفاده کنند که در این لیست رتبه‌بندی شده حضور دارند و پروژه‌ها را در قالب ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و طول شبکه به شرکت‌های حائز شرایط واگذار کنند.

وکیلی با بیان اینکه "سناریوهای مختلف مالی برای واگذاری بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها به شرکت‌های خصوصی قابل پیاده‌سازی است"، گفت: یکی از مدل‌های مالی، واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌ها است، مدل دیگر خرید تضمینی دولتی پساب از شرکت بهره‌بردار است، مدل دیگر بیع متقابل است، به‌گونه‌ای که سرمایه‌گذار در بین بخش‌های صنعت، کشاورزی و ... برای پساب مشتری پیدا می‌کند، خودش اقدام به فروش پساب کرده و از محل درآمدهای ناشی از فروش آن، در پروژه‌های مربوطه سرمایه‌گذاری می‌کند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: