اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 20 July 2019
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه با اجرای سامانه قیمت کالاها و خدمات از قاچاق کالا جلوگیری می شود، گفت: سامانه مصرف‌کنندگان می‌توانند قیمت کالاهای اساسی را در این رصد کرده و دولت نیز می تواند اطمینان حاصل کند که یارانه‌ای که برای کالاهای اساسی پرداخت کرده به دست مردم می‌رسد.

سامانه رصد قیمت کالاها، از قاچاق و خروج ارز جلوگیری می کندبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا مودودی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه 124 کار بزرگی است که در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد شد، گفت: سامانه هایی که امروز رونمایی شدند، سلسله سامانه‌های زیرساختی هستند که بخش توزیع و مصرف کننده نهایی به آن نیاز داشته است.

وی با بیان این‌که سازمان توسعه تجارت الکترونیک با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور این سامانه‌ها را راه‌اندازی کردند، تصریح کرد: این سامانه‌ها می‌توانند ارتباط بین مشتری و تولیدکننده را گسترش داده و اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده نهایی را در کوتاه‌ترین زمان در اختیار او قرار دهد.

سامانه رصد کالاها و خدمات، موجب شفاف‌سازی در عرصه توزیع می‌شود

مودودی با اشاره به این‌که این سامانه‌ها موجب شفاف‌سازی در عرصه توزیع می‌شود، اظهار کرد: با وجود این سامانه دولت می توانند به راحتی نحوه توزیع یارانه‌ای برای مصرف کننده را رصد کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در سال گذشته تا مرحله توزیع به درستی انجام شد، اما مرحله توزیع تا مصرف شامل یک حلقه مفقوده بود، تصریح کرد: زیرساختی که درحال حاضر تشکیل شده و بستر آن برای سایر فعالیت‌های مشابه مهیاست، می‌تواند این حلقه گمشده را کامل کند .

وی افزود: با این سامانه می توان مطمئن شد که مصرف‌کننده نهایی یارانه‌ای را که دولت در قالب واردات کالاهای اساسی و دارو برای او در نظر گرفته دریافت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که مردم می‌توانند در این سامانه قیمت توزیع کالاهای مختلفی را که از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود، ببینند، گفت: دولت می‌خواهد یارانه‌ای که پرداخت کرده، به دست مصرف کننده نهایی برسد و برای مردم نیز مهم است که کالا را با همان قیمتی که ستاد تنظیم بازار تعیین کرده تهیه کنند.

مودودی درادامه تاکید کرد: یکی از ابزار های اصلی این سامانه جلوگیری از قاچاق کالا و خروج ارز از کشور است.

به گزارش عصرپرس، مراسم رونمایی از سه سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیک، اطلاع‌رسانی قیمت کالاها و خدمات، سامانه ثبت نام غیرحضوری برای امضای الکترونیکی و سامانه نظارت سیستمی بر عملکرد دفاتر تحویل امضا و همچنین مراسم امضای تفاهمنامه بین این مرکز و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به منظور آموزش، ترویج، فرهنگ‌سازی و توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی و توسعه بکارگیری امضای الکترونیکی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: