اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 13 December 2016
وزیر نفت عراق:
جبارعلی اللعیبی گفت: بغداد با وجود اطمینان از توانایی بالقوه خود برای افزایش تولید نفت در سال های آینده، به کاهش تولید به منظور اجرای توافق جهانی با هدف بهبود قیمت ها، پایبند است.

سرویس اقتصادی عصرپرس: بغداد که درخواست مستثنی شدن از محدودیت کاهش تولید اوپک را به علت نیاز به درآمد فروش نفت برای نبرد با گروه تروریستی داعش مطرح کرده بود، پذیرفته است که سطح تولید روزانه خود را با کاستن حدود ٢٠٠ هزار بشکه، به چهار میلیون و ٣٥١ هزار بشکه در روز برساند.

به گزارش شانا به نقل از رویترز از وین، جبار علی اللعیبی وزیرنفت عراق گفت: عراق چند گزینه را برای اجرای طرح کاهش تولید نفت بررسی می کنند که شامل کاهش تولید میدان نفتی کرکوک، میدان های جنوبی که شرکت های بین المللی از آنها بهره برداری می کنند یا دیگر نقاط تحت تسلط دولت است.

وی در ادامه افزود: هدف از این اقدام، دستیابی به آمار و ارقام تولید توافق شده قطعی با اوپک خواهد بود، اما در باره مناطقی که باید کاهش در آنجا صورت بگیرد، گزینه های زیادی مطرح است.

اعضای سازمان اوپک در نشست ٣٠ نوامبر (دهم آذر ماه) با کاهش تولید به میزان یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت از اول ژانویه ٢٠١٧ به مدت ٦ ماه توافق کردند که برای یک دوره ٦ ماهه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

وزیر نفت عراق گفت: این وزارتخانه با شرکت های خارجی بهره بردار از میدان های عظیم جنوبی این کشور به منظور اجرای بخشی از کاهش تولید در زمان تعمیرات برنامه ریزی شده تاسیسات نفتی، مذاکره می کند.

به گفته اللعیبی، برخی شرکت های بین المللی نفت الزامات تعمیراتی در برخی مکان های محدود خواهند داشت، که فرصت خوبی برای این کار است.

وی افزود: تولید نفت دسامبر عراق، اندکی بالاتر از میزان نوامبر خواهد بود. من با اطمینان به شما تضمین می دهم که تولید ما به سطح چهار میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

عراق به عنوان بخشی از توافق اوپک، سطح مرجع پایین تری را برای تولید خود پذیرفته که حدود چهار میلیون و ٥٦١ هزار بشکه در روز است.

به گفته وزیر نفت عراق، بغداد به این علت ارزیابی پایین تری از سطح تولید را پذیرفته است که می خواهد اوپک، متحد شود و قیمت نفت بهبود یابد.

وی گفت:عراق دومین کشور عمده تولید کننده عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) می باشد.

بغداد با شرکت های بزرگ خارجی مانند اکسون موبیل آمریکا، بی پی انگلیس و رویال داچ شل برای بهره برداری از میدان های نفتی خود قراردادهایی امضا کرده است.

تولید روزانه نفت عراق از دو میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در آغاز دهه کنونی دو برابر شده و در سال جاری (٢٠١٦) به حدود چهار میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.


پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: