اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 18 July 2019
رئيس مركز مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت،گفت: تا کنون توانسته ایم اطلاعات ۷۳ میلیون نفر از جمعیت کشور در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت برسانیم.

ثبت اطلاعات ۷۳ میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش خبرنگار‌سرویس اجتماعی عصرپرس، حمیدرضا صفی خانی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، در مراسم رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که وزارت بهداشت مكلف به راه اندازي آن است، راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای تمام مردم کشور است.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت درگاهی است که مردم می توانند با ثبت اطلاعات در آن از سطوح مختلف خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

صفی خانی با تاکید بر اینکه اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت کاملا محرمانه است، افزود: اطلاعات سلامت مردم تنها در اختیار پزشکان قرار می گیرد و برای سایرین قابل دسترس نیست.

وی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت زمینه ساز برقراری عدالت در حوزه سلامت بین مردم در اقشار مختلف است.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در نسخه های بعدی انواع کندینگ نسخه نویسی برای صندوق های بیمه گر، داروخانه ها و در نهایت مطب های خصوصی اجرا خواهد شد، افزود: تمام داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت می شوند و ما می توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این سرویس، سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به مصرف کننده را رهگیری می کند، اظهار کرد: اجرای طرح ردیابی و ارسال دارو از طریق سازمان غذا و دارو کنترل می شود.

صفی خانی در پاسخ به سوال خبرنگار عصرپرس مبنی بر اینکه چه تعداد از افراد جامع تحت پوشش پرونده الکترونیک سلامت قرار دارند؟  گفت: تا کنون توانسته ایم اطلاعات ۷۳ میلیون نفر از  جمعیت کشور را که حداقل یک خدمت دریافت کرده اند درپرونده الکترونیک سلامت به ثبت برسانیم .

رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت

ثبت اطلاعات ۷۳ میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت

وی ادامه داد:در شبکه ارائه این خدمات، دسترسی به پرونده بیمار برای درمانگر وجود دارد و پس از بازخورد نظرات درمانگر، این پرونده به صورت الکترونیک به پزشک سطح یک و دو نیز ارائه می‌شود که تشخیص نهایی آن در پرونده قابل ثبت خواهد بود.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه داده‌های سلامت کاملا محرمانه خواهد بود، گفت: واحد ارسال اطلاعات این طرح بر مبنای یک مدل بین‌المللی و با استفاده از فرآیند کدگذاری در یک پلتفرم شکل گرفته و دینامیک‌سازی و پنهان‌سازی اطلاعات از جمله ویژگی‌های آن است.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: بر این اساس دو خروجی مشخص در این نمایشگر دیده شده است که در یک خروجی پرونده فردی برای دریافت اطلاعات شخص وجود دارد و خروجی دیگر برای نظامات تصمیم‌گیرنده مبتنی بر شواهد و امکان تحلیلی نظام سلامت دیده شده است.

شایان ذکر است: در ادامه از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت رونمایی شد.

به گزارش عصرپرس، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با حضور موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز پنج شنبه 27 تیر ماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. همچنین، وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال الکامپ، در سالن شماره 41، ویژه دولت الکترونیک حضور خواهد داشت.



خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: