اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 18 July 2019
نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با هدف ارائه نیازمندی‌های صنایع کشور در گرو‌های هدف و داخلی سازی و رونق تولید اغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید با حضور رضارحمانی،وزیرصنعت،معدن و تجارت، منصورغلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و سایر مقامات صنعتی برگزار شد.

گرو‌ه های هدف در این نمایشگاه صنایع خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی، مخابرات، نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع دریایی است.

گفتنی است؛ ۲۱۰ شرکت بزرگ و فرادستی در حوزه‌های خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در فضای نزدیک به ۱۱ هزار متر مربع، کمبود‌ها و نیازهای‌شان را به نمایش گذاشته و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت کرده اند تا برای رفع این نیاز‌ها پیشگام شوند.

۹ انجمن تخصصی صنایع و چهار صندوق حمایتی با هدف ارائه تسهیلات به فعالان حوزه نهضت ساخت داخل در این نمایشگاه حضور دارند.

مجری این نمایشگاه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و علاوه بر آن وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های حمایتی جزو همکاران برگزاری این نمایشگاه هستند.

رئیس هیات عامل ایدرو در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نیاز محور، یکی از مهمترین نوآوری های صنعتی و علمی کشور در نیم قرن اخیر است.

محمد باقر عالی افزود: امروز ایدرو وارده پنجاه و سومین سالگرد تاسیس خود شده و این نمایشگاه به صورت ملی و استانی سالیانه ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید قرار است بیش از ۲ هزار نیاز بخش صنعت و معدن را جمع سپاری کند که در راستای اقتصاد مقاومتی و مقابله عملی با "بی هنری تحریم ها" است.

به گزارش عصرپرس، نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید از امروز تا سی‌ام تیرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ آماده بازدید علاقه‌مندان است.


خبرنگار:پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: