اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 18 July 2019
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری :
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: ما به عنوان دانشگاه با همکاری وزارت صمت در پویا تر‌ کردن صنایع بزرگ که موتور متحرک اقتصاد کشورند کمک کنیم.

همکاری صنعت و دانشگاه می‌تواند صنایع بزرگ را به عنوان موتور متحرک کشور پویا ترکند

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، منصور‌غلامی‌، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید،بابیان اینکه این نمایشگاه در راستای تعمیق و گسترش همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صمت به عنوان متولی بخش‌های بزرگی از اقتصاد کشور است،گفت: ما باید به عنوان دانشگاه با همکاری وزارت صمت در پویا تر‌ کردن صنایع بزرگ که موتور متحرک اقتصاد کشورند کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش علوم و تحقیقات و فناوری با افتخار در خدمت صنعت، تولید و شکوفایی اقتصاد کشور است، ادامه داد: سرمایه بزرگی به نام معدن در کشور داریم که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

غلامی اظهار کرد: محدودیت‌های ایجاد شده برای کشورمان در واقع فرصت محسوب می شود که باید از این فرصت استفاده کرد و در این شرایط خاصی که بر کشور حاکم شده باید سعی کنیم تا نقاط ضعفمان را شناسایی کرده و هماهنگی‌های مشترک در این زمینه را فراهم آوریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: قریب به ۴ میلیون دانشجو در کشور داریم که باید به سمت رفع دقیق نیازمندی‌های کشور سوق داده شوند. مراکز علمی در مراکز استان‌ها و بیشتر شهر‌های کشور و بیش از ۱۳ هزار کارگاه و آزمایشگاه آمادگی دارند در تمامی حوزه‌های تحقیقاتی به تولید و صنعت کمک کنند.

وی اظهار کرد: ۶ هزار واحد فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند که اکثر آن‌ها بر اساس شناخت و رفع نیاز‌های تولید و صنعت شکل گرفته اند.

به گفته غلامی بیش از ۵ هزار قرارداد بین مراکز علمی و صنایع کشور با ۹۵۲ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با انتقال فناوری‌های نوین به حوزه صنعت، می‌توانیم سبب ایجاد شغل‌های جدید در کشور شویم.

غلامی ادامه داد: تولید تجهیرات پزشکی، ربات‌های صنعتی، پلتفرم خودرو و... در راستای همکاری‌های صنعت و فناوری و تحقیقات در دستور کار هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح افزایش مهارت دانشجویان منطبق با نیاز‌های جامعه، گفت: طی دو سال گذشته تلاش دانشگاه‌ها در جهت آشنایی دانشجو‌ها با نیاز‌های جامعه و توانمندسازی آن‌ها بوده است.

غلامی تصریح کرد: فرصت‌های مطالعاتی جدید برای دانشجویان دکتری در راستای همکاری‌های وزارت علوم و وزارت صمت در دست اجرا است و تشویق اعضای هیات علمی در این راستا انجام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پایش قرارداد‌های ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها برای حصول ضعف‌ها و انجام حمایت‌ها را در دست اقدام داریم گفت: مشارکت جدی مراکز علمی و فناوری در رفع نیاز‌های کشور در حوزه رونق تولید و ساخت تولید را در برنامه کاری خود داریم و امکان فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی را در این راستا پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی استقرار مراکز توسعه صنایع و r&d‌ها را در مراکز علمی و فناوری داریم، تصریح کرد: ظرفیت پایانه‌های دانشجویی ظرفیت خوبی برای ورود به صنعت و تجارت و تولید است که این امر در جهت بهبود کسب و کار ضرورت دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: