اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 17 July 2019
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت :‌
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جایگزینی اقتصاد دانش بنیان و جلوگیری از خام فروشی راهبرد کلیدی کشور در توسعه متوازن اقتصادی و اشتغالزایی پایدار است.

اقتصاد دانش بنیان راهبرد کلیدی در توسعه کشور است

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، برات قبادیان روز چهارشنبه در حاشیه سفر به ساوه در آیین بهره برداری از یک طرح تولیدی در شهر صنعتی کاوه در جمع اصحاب رسانه افزود: توجه و رسیدگی به شرکت‌های دانش بنیان از راهبردهای اصلی دولت و وزارت صنعت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه اساسی این وزارتخانه و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری عبور از اقتصاد سنتی و استقرار اقتصاد دانش بنیان است و در این راستا سیاست‌ها و بسته‌های حمایتی نیز تعریف شده است.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: دوران خام فروشی در اقتصاد به سر آمده و مزیت چندانی برای اقتصاد کشور ندارد بنابراین باید بومی سازی دانش در عرصه تولید و تکیه بر داشته های دانش بنیان برجسته شود و با ارزش افزوده بالا تولید ثروت و اشتغال زایی رقم بخورد.

قبادیان گفت: شرکت‌های دانش بنیان در سه دسته تولیدی، نوپا و صنعتی تقسیم بندی شده اند که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی حمایت از بخش صنعتی آن است و به عنوان بخش حاکمیتی برای تقویت توان این گونه شرکت‌ها علاوه بر اعمال سیاست‌ها و قوانین راهبردی، بسته‌های حمایتی مانند اعطای تسهیلات، زمین و حمایت های دیگر را در دستور کار دارد.

قبادیان گفت: معاونت علمی و فناوری‌های ریاست جمهوری نیز در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عمومی برنامه‌های قوی در دست اجرا دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مبارزه با قاچاق کالاهایی که به شیوه غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، گفت: نگاه وزارت صمت به مقوله کالای قاچاق تقویت شدت برخورد و حمایت از تولید ملی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ایران دارای مرزهای گسترده‌ای است اما باید همه ظرفیت ها در مبارزه با کالای قاچاق فعال شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گزارش‌های دریافتی که از طریق مبادی خاص و مسئولان مرتبط اعلام می‌شود را به صورت جدی پیگیری می کند و نتایج اقدامات را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رساند.

در سفر معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح توسعه واحد تولیدی تولید پوشک بهداشتی با ۲۳ میلیون یورو سرمایه گذاری در شهر صنعتی کاوه به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این واحد تولیدی ۶۰۰ فرصت شغلی ایحاد شده است.

ساوه دومین کانون جمعیتی و صنعتی استان مرکزی پس از اراک است.


نام:
ایمیل:
* نظر: