اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 17 July 2019
در تهران انجام شد؛
مدیر امور منابع آب تهران بزرگ، گفت: طی یک هفته گذشته با انسداد پنج حلقه چاه غیرمجاز و جمع‌آوری دو مورد منصوبات غیرمجاز چاه‌ها در مجموع از برداشت سالانه بیش از 174هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

جلوگیری از برداشت غیرمجاز 174 هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، علیرضا نیکنام مدیر امور منابع آب تهران بزرگ با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی و گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، پنج حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق 121 متر و با دبی چهار لیتر برثانیه مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج بیش از 174 هزار متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد که 79 هزار و 200 متر مکعب آن مربوط به انسداد چاه‌های غیرمجاز است.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب‌های سطحی دو مورد صدور اخطاریه و در بخش آب‌های زیرزمینی، دو مورد جمع‌آوری منصوبات غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از 95 هزار متر مکعب انجام شده است.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ همچنین از شناسایی و صدور اخطاریه برای 10 حلقه چاه غیرمجاز در مدت مذکور خبر داد و افزود: با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب پنج دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: