اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 17 July 2019
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از رقابت ۷۸۱ نفر در مسابقات استانی قرآن کریم خبر داد.

رقابت بیش از ۷۰۰ نفر در مسابقات قرآنی استان کرمانشاهبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشست خبری به تشریح برنامه‌های چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پرداخت و گفت: ما درسازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه به صورت ویژه فعالیت داریم، یکی در باب موقافات که تولیت موقوفات عام فاقد متولی و نظارت بر تمامی موقوفات بر عهده ما است؛ دیگری در فضای اماکن مذهبی و زیارتی شامل امامزاده‌ها و مساجد و همچنین برگزاری برنامه‌های قرآنی است که برکت و زیبایی کار ما در خدمت به قرآن است.

صالحی در باب موقوفات کرمانشاه بیان کرد: این استان دروازه عتبات در ایران بوده و ثمره این خدمت رسانی به اهل بیت را در موقوفات کرمانشاه می‌توان لمس کرد، استان کرمانشاه حدوداً هفتاد امامزاده دارد که پناهگاه مردم هستند، برنامه‌های متعددی در این امامزاده‌ها برگزار می‌شود و کرمانشاه جز استان‌های موقوفه محور است.

وی در توضیح برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار کننده مسابقات قرآن در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی است، سازمان اوقاف بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش حافظان قرآن، پرورش یک میلیون حافظ قرآن را سالانه با محوریت امام زاده‌ها بر عهده گرفته است که تاکنون کرمانشاه با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد در این طرح پیش رو بوده است.

صالحی تصریح کرد: امسال شاهد برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی هستیم که در این دوره‌ها تمام نخبگان قرآنی کشور با هم به رقابت می‌پردازند و با توجه به اهمیت و تخصصی بودن این مسابقات، برگزیدگان مسابقات قرآنی کشور در مسابقات بین المللی نیز حائز رتبه می‌شوند.

این مسئول اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته مسابقات این است که شرکت کنندگان فقط یک سال می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و ما هرساله با چهره‌های جدید قرآنی آشنا می‌شویم، در استان کرمانشاه مرحله شهرستانی با رقابت ۵ هزار نفر به پایان رسید و مرحله استانی دوشنبه ۳۱ تیرماه در محل مجتمع بعثت برگزار می‌شود.

وی افزود:نفرات برگزیده این مرحله در مسابقات کشوری اصفهان شرکت می‌کنند، در رشته معارف هفتاد و پنج نفر، تفسیر اهل سنت ۴۱۹ نفر، رشته‌های آوایی خواهران ۱۲۸ نفر و برادران ۱۴۹ نفر راه یافتگان از مرحله شهرستان به استان هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه بیان کرد: رشته‌های معارفی شامل تفسیر قرآن، حفظ معارف و احادیث، حفظ معارف موضوعی قرآن کریم و رشته‌های آوایی شامل حفظ پنج جز، ده جز، بیست جز، حفظ کل، ترتیل، اذان و دعا خوانی است که برگزیدگان به مرحله کشوری سعود خواهند کرد.

صالحی در پایان گفت: برای داوری این مسابقات از ده داور بین المللی در حوزه خواهران و برادران دعوت به عمل آوردیم و سعی ما بر این است فضای استان را تحت تاثیر این مسابقات قرار دهیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: