اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 17 July 2019
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:
حسینی از تدوین نظام ملی ساخت و ساز ساختمان‌های غیردولتی خبر داد و گفت: فضای انتخابات فضای تخصصی باشد و افرادی انتخاب شوند که چهار ویژگی پاکدستی، تخصص، ژرف اندیشی و نگاه ملی را داشته باشند.

نظام ساخت و ساز برای ساختمان‌های غیردولتی تدوین می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان از تدوین نظام ساخت و ساز برای ساختمان‌های غیردولتی خبر داد و گفت:هشتمین انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور در پیش است که امیدواریم در این انتخابات افراد اصلح انتخاب شوند.

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه در بدو ورود خود به وزارتخانه سعی کرد تا اختلافات با نظام مهندسی را کنار بگذارد، افزود: جامعه مهندسی جامعه فاخری است و عموما بالاترین رشته‌های کنکور وارد رشته مهندسی می‌شوند و به همین دلیل به همان اندازه که این جامعه فاخر است انتظار از آن نیز بالا است.

حسینی ادامه داد: ساختمان‌های قدیمی ساختمان‌هایی هستند که مهم‌ترین ویژگی آنها آرامش است در حالیکه آپارتمان‌های کپی برداری شده بدون انطباق با الگوی معماری ایرانی فاقد ویژگی آرامش هستند.

وی با اشاره به اینکه سوالات بسیاری تاکنون در حوزه ساخت و ساز بی‌پاسخ مانده‌اند، اعلام کرد: مهم‌ترین غفلت ما این است که نتوانستیم ساختمان استاندارد را تعریف کنیم.

حسینی توضیح داد: ساختمان استاندارد ساختمانی است که باید آرامش و آسایش را در کنار ایمنی و دوام به صاحبش اعطا کند و پاسخ به آن موضوعی اساسی است که آن را دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در بخش مسکن و ساخت و ساز نیازمند تغییر نگاه هستیم، گفت: تغییر یک انتخاب نیست، بلکه چارهای جز آن وجود ندارد.

وی از تعریف و تدوین نظام ساخت و ساز برای ساختمان‌های غیردولتی خبر داد و گفت: نظام ملی ساختمان و ساز ساختمان‌های غیردولتی چهار رکن دارد که شامل مالک یا سرمایه‌گذار، سازنده، بازرس و نگهدارنده ساختمان است که این چهار رکن در نظامی که تدوین می‌شوند مورد توجه قرار خواهند گرفت.

حسینی با اعلام اینکه عمر مفید ساختمان‌ها به ٢٣ سال رسیده است بر اهمیت تدوین نظام فوق برای افزایش طول عمر ساختمان‌ها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساختمان پلاسکو اگر در سال ٩۵ با هزینه ٢٠٠ میلیون تومانی سیستم اطفای حریق شد تجهیز می‌شد منجر به این فاجعه نمی‌شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:مهم‌ترین سیاست وزارتخانه ایجاد آرامش و حاکم شدن فضای منطقی با جامعه مهندسی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: رونق تولید نیاز کشور است و در صنعت ساختمان که. کمترین وابستگی به دنیا وجود دارد این شرایط وجود دارد.

حسینی گفت: انتظارم از انتخابات پیش روی سازمان نظام مهندسی ایجاد شرایط آرام و فضای تخصصی است و این فضا باید به دور از جناح بندی‌های سیاسی باشد.

وی خواستار انتخاب افراد پاکدست،متخصص و ژرف اندیش و دارای نگاه ملی شد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: