اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 17 July 2019
واعظی:
واعظی با تاکید براینکه بنیه دفاعی کشور خط قرمز است، گفت: به هیچ وجه در این زمینه مذاکره نمی‌کنیم و این موضوع را بار‌ها اعلام کرده ایم.

خط قرمز ما بنیه دفاعی کشور استبه گزارش سرویس سیاسی  عصرپرس، رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه امروز جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: اینکه هر لحظه از مقامات مختلف آمریکا صحبت‌های متناقض می‌شنوید در این دولت آمریکا چیز جدیدی نیست.

محمود واعظی مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی در خصوص مسایل موشکی را بسیار روشن دانست و گفت: از هیچ قسمت مصاحبه ایشان چنین برداشتی نمی‌شود و آنچه ما مطرح کردیم این است که آمریکایی‌ها خودشان ۵+۱ را ترک کردند و ۵+۱ فرصتی در رابطه با مسایل هسته‌ای به وجود آورده بود و غیر از این الان بحث دیگری مطرح نیست.

وی افزود: طبیعی است اگر آمریکایی‌ها برگردند و تحریم‌ها را بردارند این فرصت در ۵+۱ می‌تواند برای آن‌ها محفوظ باشد.

رییس دفتر رییس جمهور در خصوص ارزیابی خود از برگزاری نشست وزرای خارجه اروپا نیز، گفت: اجلاسی که بود و صحبت‌هایی که صورت گرفت و بیانیه‌ای که صادر شد و تلاشی که انجام می‌دهند نشانگر این است آنچه که حاصل مذاکرات بسیار طولانی بوده و نتیجه آن برجام شده، تلاشی است که اروپایی‌ها، روسیه و چین و ایران انجام می‌دهند تا اگر منافعی برای جمهوری اسلامی ایران در برجام دیده شده است حفظ شود و ما بتوانیم برجام را حفظ کنیم.

تلاش دولت برای کاهش قیمت کالا‌ها 

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش قیمت ارز و بالابودن قیمت کالا و خدمات در کشور گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر قیمت ارز کاهش یافته و بازار آرام شده ،مردم این انتظار را داشته باشند که قیمت کالا‌ها کاهش یابد و دولت هم تلاش می‌کند قیمت کالا‌ها پایین بیاید.

وی یکی از کار‌ها برای کاهش قیمت کالا‌ها را آزادسازی کالا‌های رسوب شده در گمرک و نقاط دیگر دانست و افزود: رییس جمهور در این باره به وزیر اقتصاد و مسئولان دستور لازم را صادر کرده است.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص بازسازی مناطق سیل زده هم گفت: براساس گزارش‌هایی که ما هفتگی دریافت می‌کنیم تمام دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن و وزارتخانه‌های ذیربط تلاش بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهند و طبیعی است که همیشه ابتدای کار برای برنامه ریزی و تجهیز کارگاه مقداری زمانبر است و در این زمینه کارشده و آن چیزی که مربوط به دولت و بانک‌ها بود منابع توزیع شده است.

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سیل زدگان از محل صندوق توسعه ملی 

وی افزود: از طرف دیگر ما نامه‌ای را اخیرا خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردیم و معظم له موافقت کردند که مبلغ جدیدیحدود ۵ هزار میلیارد تومان  از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم که با این پول جهش جدیدی در خصوص بازسازی مناطق سیل زده انجام می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: