اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 17 July 2019
بیش از بیست نماینده کنگره با صدور قطعنامه‌ای بر لزوم بازگشت دولت ترامپ به برجام و کاهش تنش‌ها تاکید کردند.

درخواست نمایندگان آمریکا برای بازگشت به برجامبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس،پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه ای خواهان بازگشت دولت آمریکا به برجام شدند.

باربارا لی(Barbara Lee),دیوید پرایس(David Price),یان شاکوفسکی(Jan Schakowsky) از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه ای از دولت ترامپ خواستند که به طرح جامع اقدام مشترک یا همان توافق اتمی ایران بازگردد.

در این قطعنامه علاوه بر درخواست برای بازگشت دولت ترامپ به برجام از ترامپ خواسته شده است که تدابیر لازم را برای کاهش تنش ها با استفاده از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای پاسخگویی به دیگر چالش ها با ایران به کار گیرد.

در جلسه پیشنهاد این قطعنامه باربارا لی گفت:سیاست های دولت ترامپ در رابطه با ایران عامل افزایش این بحران خودساخته است.من به عنوان فردی که از برجام حمایت کرده ام از اینکه می بینم در آستانه یک درگیری با ایران به خاطر سیاست های وحشتناک دولت ترامپ هستیم تاسف می خورم.

دولت ترامپ در اقدامی وحشتناک در 8 ماه مه سال 2018 از توافق اتمی با ایران خارج شد.لازم است که ما با استفاده از دیپلماسی پایدار و روابط دیپلماتیک، خود را از مسیر جنگ خارج کنیم و به طرف دیپلماسی و صلح پیش برویم.در این قطعنامه مهم ما خواهان آن شده ایم.

دیوید پرایس دیگر عضو مجلس نمایندگان هم گفت:اگر به تحولات اخیر نگاهی داشته باشیم رئیس جمهور ترامپ با خروج از توافق اتمی با ایران ما را از میز مذاکره دور کرد.

یان شاکوفسکی دیگر عضو کنگره هم گفت: برجام یک توافق بین المللی بین گروه 5 به علاوه 1 با ايران است.علاوه بر این برجام فرصت هایی را برای رسیدن به توافق های بیشتر با ایران فراهم می کند.به هر حال اقدامات یکجانبه دولت تمامی تلاشها را تضعیف کرده است و وجهه آمریکا را در جهان دچار آسیب کرده است.

جان یارموث,پیتر ولچ، ارل بلومنر,لوید داگت ,جری کانلی,اندی لوین,روبن گالگو,مارک پوکان ,پرامیلا جیپال,دب هالاند,جیمی راسکین,آلن لوونتال,دونالد پین,رائول گریجالوا,آنا اشوو,رو خانا، استیو کوهن و دان بیر از دیگر اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از این قطعنامه حمایت کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: