اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۸ - 16 July 2019
وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی، موضوع مهم و اولویت دار سازمان هواشناسی را ارتقاء قابلیت و قدرت دیدبانی خواند و گفت: باید بتوانیم پیش بینی‌های هواشناسی در کشور را به حداکثر دقت برسانیم و این پیش بینی ها بازه بلند مدت تری را پوشش دهند.

باید پیش‌بینی‌های هواشناسی در کشور را به حداکثر دقت برسانیم

به گزارش عصرپرس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بخشی از پنجاه و چهارمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور با تبریک دهه کرامات و میلاد مبارک حضرت رضا(ع) و قدردانی از تلاش‌های مضاعف کارشناسان و مسئولان سازمان هواشناسی گفت: امروز در کشور از ظرفیت و ثروتی به اسم سازمان هواشناسی برخورداریم.

وی داشتن سازمان هواشناسی را از الزامات توسعه برشمرد و افزود: امروز شایسته است به توسعه پایدار بیاندیشیم  و حفظ و بقای منابع سرزمینی نیازمند توسعه پایدار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید اهتمام ویژه‌ای به برنامه‌هایی که در راستای بهره‌وری است داشته باشیم، تصریح کرد: دوام و قوام زندگی و توسعه مرحوم داشتن نگاه بلندمدت است.

وی با اشاره به روند تغییر اقلیم گفت: باید ممارست لازم در این زمینه را داشته باشیم و نمی‌توان به صورت مطالعه و پیش‌بینی نشده در این راستا گآم برداشت در حالی که دنیا و ابزارهای پیشرفته و برنامه ریزی در این راستا قدم برمی‌دارد.

اسلامی اظهار کرد: توجه به ظرفیت های داخلی را باید نصب العین قرار دهیم و ظرفیت جوانان و نخبگان در کشور استفاده کنیم. اگر کسی امروز دغدغه فرار مغزها را دارد باید بداند که خلق فرصت در کشور برای جوانان می تواند در این راستا راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه باید به جوانان و شرکت های دانش بنیان توجه کنیم گفت: دولت و صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی کمک های اقدامات خوبی در این حوزه داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم و اولویت دار دیگر سازمان هواشناسی را ارتقاء قابلیت و قدرت دیدبانی خواند و گفت: باید بتوانیم پیش بینی‌های هواشناسی در کشور را به حداکثر دقت برسانیم و این پیش بینی ها بازه بلند مدت تری را پوشش دهند.

وی گفت: سازمان هواشناسی کشور باید به مرجعی در این حوزه در منطقه و در سطح بین المللی تبدیل شود. موتور پیشرفت موتور پر قدرتی است و موتور پیشرفته هواشناسی باید از معدل پیشرفت کشور بالاتر باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد ادبیات اطلاع رسانی در حوزه هواشناسی باید با یکدیگر فرق کند ادبیات هرکدام برای عموم و خصوص مفهوم و مشخص باشد.

اسلامی با قدردانی از ادارات هواشناسی برخی استانها در جریان سیل فروردین ماه گفت: سامانه های موجود را باید توسعه دهیم به گونه‌ای که هشدارهای سریع هواشناسی بتواند به سازمانهای بحران در روند مدیریت حوادث کمک کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: