اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۸ - 16 July 2019
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اقدام اخیر بیمه مرکزی در جلوگیری از بیمه کردن خودروهای تولیدی شرکت سایپا گفت: بیمه مرکزی با این اقدام خود شرکت سایپا را تحریم داخلی کرده است.

انتقاد جاسمی از تحریم داخلی خودروسازان توسط بیمه مرکزی

به گزارش عصرپرس از خانه‌ ملت،  سیدقاسم جاسمی در نشست علنی امروز(سه شنبه 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در حالی که صنعت خودروسازی به دلیل تحریم دچار مشکل شده است و بازار خودرو در آشفتگی به سر می برد، متاسفانه بیمه مرکزی به صورت غیررسمی به شرکت های بیمه گزار دستور داده است که به علت بدهی شرکت سایپا به صنعت بیمه، هیچکدام از شرکت های بیمه حق صدور بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای تولیدی شرکت سایپا را ندارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: این اقدام بیمه مرکزی موجب شده است که شرکت سایپا نتواند خودروهای تولیدی خود را که در پارکینگ ها متوقف شده اند و مردم منتظر آنها هستند، به بازار عرضه کند. طبق قانون خودروسازان حق فروش خودرو بدون بیمه شخص ثالث را ندارند.

جاسمی تصریح کرد: بیمه مرکزی با این اقدام شرکت های خودروساز را تحریم داخلی کرده و موجبات آشفتگی بیشتر صنعت خودرو را فراهم آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس کل بیمه مرکزی می خواهم که هر چه سریعتر دستور رفع تحریم شرکت سایپا توسط صنعت بیمه صادر شود تا مردم بیش از این تحت فشار قرار نگیرند


نام:
ایمیل:
* نظر: