اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 15 July 2019
با حضور رئیس سازمان ساتبا؛
نخستین نیروگاه خورشیدی استان خراسان‌رضوی به ظرفیت پنج مگاوات با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا در روستای علی‌آباد شهر خواف افتتاح شد.

نخستین نیروگاه خورشیدی مگاواتی استان خراسان‌رضوی افتتاح شد

به گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۱۰,۵ هکتار احداث شده است که قادر است در طول یک سال با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی معادل ۲,۸۲ میلیون مترمکعب گازطبیعی، منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان 6 هزار و 856 تن شود.

همچنین این نیروگاه با تولید سالیانه هشت گیگاوات‌ساعت انرژی، مانع از مصرف دو هزار و 186 مترمکعب آب می‌شود. در مرحله ساخت این مجموعه برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده و در حال حاضر نیز ۲۰ نفر در این نیروگاه مشغول به کار هستند.

گفتنی است: تاکنون مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی به ۴۳,۶۵ مگاوات رسیده است و با بهره‌برداری از نیروگاه یاد شده، تعداد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این استان به ۱۱ نیروگاه رسیده است.

هم‌چنین این استان با داشتن ۷۶۱ واحد نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی به مجموع ظرفیت 6 هزار و 478 کیلووات، رتبه دوم را در میان سایر استان‌های کشور در زمینه‌ توسعه این نوع نیروگاه به خود اختصاص داده است.

منطقه خواف به دلیل وجود دالان‌های بادی نشتیفان و وزش بادهای 120 روزه سیستان و همچنین بهره‌برداری از پتانسیل بالای تابش خورشیدی (یک هزار و 900 کیلووات‌ساعت بر مترمربع) جایگاه ویژه‌ای را از نظر احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و نیز صادرات برق تجدیدپذیر به همسایگان شرقی کشور دارا است.


نام:
ایمیل:
* نظر: