اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 15 July 2019
نمایندگان مجلس، دولت را موظف به حمایت از سرمایه گذاران بخش غیردولتی برای اعطای تنفس خوراک تا سقف ۲ میلیون بشکه در روز کرد.

حمایت دولت از بخش غیردولتی در اعطای تنفس خوراک تا سقف ۲ میلیون بشکه

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 24  تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی ماده یک بند ت ماده یک گزارش کمیسیون انرژی در خصوص طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی  با 152 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از 218 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن بند ت ماده یک بدین شرح است:

ت- تنفس خوراک:اعطای خوراک بدون دریافت بهای آن از زمان شروع بهره برداری طرح های موضوع این قانون، به تعداد روزی که ارزش آن معادل حجم سرمایه گذاری ارزش گذاری شده در مجوز صادره باشد و به عنوان تسهیلات به شرکت مجری طرح محسوب می شود.

گفتنی است پیش از این نیز بندهای الف، ب و پ این ماده توسط نمایندگان مجلس بررسی شده و به تصویب رسیده بود که متن آنها بدین شرح است:

الف – طرح: طرح‌های ایجاد تاسیسات پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با خوراک نفت خام و یا میعانات گازی با ضریب پیچیدگی بالاتر در بخش غیردولتی، همچنین بهینه‌سازی و ارتقای کمیت و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه‌های موجود به نحوی که ترکیب تولید فرآورده آنها به محصولات سبک‌تر تقطیر اختصاص یابد.

ب_ مجوز:‌ مجوز صادره مطابق با جزء ۴ بند «پ» ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت که براساس طراحی و محاسبات فنی و اقتصادی طرح پیشنهادی و مشخصات فرآورده‌های تولیدی توسط وزارت نفت ارزیابی و صادر می‌شود و شامل مقدار خوراک و تنفس خوراک برآورد می‌شود.

پ – شرکت مجری طرح: شخصیت حقوقی مالک و دارای مجوز اجرای طرح است که صرفا می‌تواند مجری یکی از طرح‌های موضوع این قانون باشد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه در پی بررسی ماده 2 این طرح با 135 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از 218 نماینده حاضر، دولت را موظف به حمایت از سرمایه گذاران بخش غیردولتی برای اعطای تنفس خوراک تا سقف 2 میلیون بشکه در روز کردند.

متن ماده 2 بدین شرح است: دولت موظف است طبق تکالیف این قانون، از طریق وزارت نفت نسبت به صدور و بازنگری مجوز طرح ها تا سقف 2 میلیون بشکه در روز و اعطای تنفس خوراک، از سرمایه گذاران بخش غیردولتی برای جذب سرمایه گذاری مردمی حمایت کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: