اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 14 July 2019
معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:
معاون درمان وزارت بهداشت از بهره برداری از ۴۰ بیمارستان جدید در کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: یکی دیگراز سیاست های وزارت بهداشت در راستای اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت، تکمیل نیروهای متخصص برای شهرهای برخوردار است.
بهره برداری از۴۰ بیمارستان جدید در کشور در سال جاریبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به بجنورد، همزمان با دومین سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی، در حاشیه بازدید از بیمارستان پورسینای شهرستان آشخانه، اظهار کرد: بیمارستان پورسینای آشخانه 32 تختخوابی است و با توجه به جمعیت موجود در این شهر، پاسخگوی تمام نیازهای بهداشتی و درمانی مردم این شهر نخواهد بود و خوشبختانه در سفر هیات دولت به استان خراسان، یکی از مصوبات بسیار خوب، توسعه فاز دو این بیمارستان است تا بتواند پاسخگوی نیازهای مردم این منطقه باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: براساس این مصوبه، در فاز دو توسعه بیمارستان پورسینای آشخانه، اتاق جراحی، بخش هایی مثلCCU و ICU توسعه خواهد یافت و به تعداد تخت های بخش های بستری نیز افزوده خواهد شد و همچنین، توسعه درمانگاه این بیمارستان هم به منظور ارائه خدمات درمانی با کیفیت به مردم این منطقه در دستور کار است.

وی درخصوص رفع کمبود نیروی انسانی در برخی رشته های تخصصی خاطرنشان کرد: در این زمینه، کمبود پزشک به خصوص متخصص زنان، جراحی و بیهوشی در این منطقه، به حداقل خواهد رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در مورد رفع کمبود آمبولانس نیز پیگیری هایی از سوی سازمان اورژانس کشور صورت خواهد گرفت تا در زمینه حمل و نقل بیماران در این مرکز، مشکلی ایجاد نشود.

 جان بابایی با بیان اینکه یکی از سیاست های برنامه تحول سلامت در دولت یازدهم و دوازدهم، توسعه تخت های بیمارستانی در شهرهای کمتر برخوردار بوده است، عنوان کرد: امسال ۴۰بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید و اکثر این بیمارستان ها در شرهای کمتر برخوردار، محروم و مرزی خواهد بود، در عین حال، یکی دیگر از سیاست های وزارت بهداشت این است که اولویت استفاده از بسته کاهش فرانشیز را برای بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند درنظر گیرد که این اقدام از سال گذشته آغاز شده است.

وی، یکی دیگر از سیاست های وزارت بهداشت در راستای برنامه طرح تحول نظام سلامت را، تکمیل نیروهای متخصص برای شهرهای کمتر برخوردار بیان کرد و افزود: در حال حاضر، ۶ هزار پزشک متخصص در کشور داریم که بیش از نیمی از این متخصصین در شهرهای کمتر برخوردار ارائه خدمت می کنند و سیاست وزارت بهداشت بر این است تا تعداد متخصصین در مناطق کمتر برخوردار افزایش پیدا کند تا از مهاجرت و رفت و آمد بیماران برای درمان به شهرهای بزرگتر جلوگیری شود و خدمات درمانی با کیفیت را در شهر خودشان دریافت کنند

نام:
ایمیل:
* نظر: