اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 13 July 2019
سومین سکوی تولیدی فاز ۱۴ پارس جنوبی از سوی شناور HL-5000 به‌منظور تولید ۱۴.۱ میلیون مترمکعب گاز در روز ازسوی متخصصان ایرانی در آب‌های خلیج فارس نصب شد.

سومین سکوی تولیدی فاز ۱۴ پارس جنوبی نصب شد

به گزارش عصرپرس، سکوی B فاز ۱۴ پارس جنوبی که ۲۱ خردادماه از یارد شرکت ایزوایکو در بندرعباس بارگیری شده بود، صبح امروز (شنبه، ۲۲ تیرماه) با مساعد شدن شرایط جوی، در موقعیت آب‌های خلیج فارس نصب شد.

وزن این سکو ۲۴۰۰ تن بوده و عملیات حفاری چاه‌های آن نیز به پایان رسیده است. به این ترتیب پس از نصب سکوی ۱۴B و پایان عملیات هوک‌آپ، راه‌اندازی و تکمیل خط لوله دریا، امکان ارسال روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز (۱۴.۱ میلیون مترمکعب) از سکوی ۱۴B به خشکی فراهم می‌شود.

بخش فراساحل فاز ١٤ پارس جنوبی شامل چهار سکو (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری) هرکدام با ظرفیت برداشت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از مخزن پارس جنوبی است و سکوی ۱۴B، دومین سکوی اصلی و سومین سکو از چهار سازه تولیدی این طرح است. پیش از این، برداشت از دو سکوی ۱۴A و ۱۴C به میزان یک میلیارد فوت مکعب گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۱۳۹۷ محقق شده است.

به گزارش شانا،در دولت یازدهم و دوازدهم معادل ۲۵ فاز پارس جنوبی وارد مدار شده و ایران هم اکنون در برداشت گاز از قطر پیشی گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: