اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 13 July 2019
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت مطرح کرد :
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه « نهضت ساخت داخل » گفت: بیش از ۷۰ درصد از نیازهای وارداتی کشور به وسیله توانمندی هایی که در کشور وجود، دارد قابل تامین است.

تامین نیازهای وارداتی با توانمندی‌های داخلی

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ برات قبادیان، با اشاره به تجربه برگزاری نمایشگاه معکوس در هفته پژوهش سال گذشته اظهار داشت: پس از تجربه موفقیت آمیز نمایشگاه معکوس که در مدت سه روز و با عقد قرارداد بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان که باحضور شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان، خبرگان صنعت، فناوران و استادان دانشگاه برگزار شد، و با توجه به اینکه امسال نیز نامگذاری سال به نام رونق تولید است، لذا تصمیم گرفته شد که نمایشگاه ساخت داخل را در تهران و استان‌های مختلف با حضور بنگاه‌های بزرگ برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ همانند شرکت‌های خودرو‌ساز بزرگ، فولاد، ذوب آهن و شرکت‌های فعال در عرصه‌های مهم صنعتی و معدنی می‌توانند با حضور در نمایشگاه ساخت داخل، نیاز‌های خودرا به نمایش بگذارند.

قبادیان با اشاره به تدوین شناسنامه تجهیزات، ماشین آلات و قطعات مورد نیاز هر واحد تولیدی گفت: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک برای فناوری و دانش فنی تجهیزات و ماشین آلاتی که نیاز دارند، کتابچه‌ای تهیه می‌کنند و همچین آن ماشین آلات، قطعات یا ماشین آلات را به نمایش می‌گذارند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: با اطلاع رسانی که در کشور برای نمایشگاه نهضت ساخت داخل انجام می‌شود، همه افراد و دستگاه‌هایی که توانمندی برآورده کردن این نیاز‌ها را دارند، از این نمایشگاه بازدید و بایکدیگر مذاکره و انعقاد قرارداد می‌کنند. در حقیقت با برگزاری این نمایشگاه شبکه‌ای از نیاز‌ها و توانمندی‌ها را در کشور شکل داده ایم.

وی با اشاره به تجربه این معاونت در برگزاری نمایشگاه معکوس در سال گذشته تاکید دارد: یقین دارم با برگزاری این نمایشگاه بیش از ۷۰ درصد از نیاز‌های علمی و فناورانه کشور را به وسیله توانمندی‌های بومی طرف دیگر در کشور تامین می‌کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: با این کار نهضت ساخت داخل و حمایت از تولید داخل در صنایع و صنایع معدنی از یک سو و حضور متخصصان و فناوران از دیگر سو موجب خواهد شد که در این بخش هم همانند بخش هایی، چون انرژی هسته ای، بیو تکنولوژی و نانو تکنولوژی سرمایه گذاری زیادی انجام شده و به خودکفایی در داخل برسیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: