اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 10 July 2019
رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری خبر داد:
رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از برگزاری پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در روز جمعه خبر داد و اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته در این زمینه را تشریح کرد.

برگزاری پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری، جمعه 21 تیرماهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس به نقل از وبدا،  سیدحسن امامی رضوی، در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاران جزو پایه های اصلی نظام سلامت بوده و ارائه خدمات توسط پرستاران یکی از ارکان‌ های اصلی خدمات در بخش سلامت محسوب می شود، اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری هم برای پیگیری مشکلات پرستاران، هم برای حمایت از بیماران و ارتقای سلامت مردم از طریق ارتقای کیفیت خدمات، فعالیت می ‌کند. در چهار دوره ای که این انتخابات برگزار شده است، در هر دوره، به کمال بهتری رسیده و اقدامات با پختگی بیشتری دنبال شده است. وزارت بهداشت نیز به عنوان مجری برگزاری این انتخابات، تعامل بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت را مثبت ارزیابی می کند. حوزه پرستاری وزارت بهداشت نیز مسئولیت توسعه بخش پرستاری و ارتقای خدمات پرستاری را برعهده دارد.

افزایش ۱۵ درصدی تعداد شهرستان ‌های واجد شرایط در انتخابات دوره پنجم نظام پرستاری

وی افزود: با حکم وزیر بهداشت، دو گروه، ماموریت برگزاری این انتخابات را برعهده دارند؛ براساس آیین نامه مصوب، بخش اول به حوزه اجرای انتخابات اشاره دارد، در بخش اجرایی، تعداد شهرستان ‌های واجد شرایط در انتخابات دوره پنجم ۱۵ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است و این شهرستان‌ ها از ۱۲۷ شهرستان در دوره چهارم به ۱۴۷ شهرستان واجد شرایط رسیده است که می ‌توانند هیات مدیره نظام پرستاری در شهرستان‌ها را تشکیل دهند. همچنین، تعداد دانشگاه‌ ها از ۵۲ دانشگاه در دوره چهارم به ۶۰ دانشگاه در دوره پنجم رسیده است.

امامی رضوی تصریح کرد: تعداد واجدین شرایط رای دادن امسال به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است که این عدد در دوره چهارم ۱۲۷ هزار نفر بود. همچنین، برگزاری انتخابات امسال در ۵۹۰ صندوق انجام می‌ شود که این عدد نسبت به سال گذشته ۹۰ عدد اضافه شده است. همچنین کادر اجرایی که بر صندوق‌ها حضور دارند، در دوره قبل ۲۹۰۰ نفر بود که در این دوره به ۳۴۸۰ نفر رسیده است و همچنین شهرستان‌ ها امکان دسترسی بهتری برای رای ‌دهی نسبت به دوره ‌های گذشته دارند.

رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری ادامه داد: داوطلبین ما در دوره چهارم ۳۰۸۰ نفر بودند که امسال این تعداد به ۳۳۷۱ نفر رسیده است. از این تعداد ۵۴ درصد را زنان و ۴۶ درصد را مردان تشکیل می دهند. البته با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از کادر پرستاری کشور را خانم‌ ها تشکیل می ‌دهند، این میزان مشارکت، اندکی پایین است.

امامی رضوی عنوان کرد: در برخی از شهرستان ‌ها به دلیل فراهم نشدن برخی شرایط و یا به حد نصاب نرسیدن تعداد افراد، انتخابات به شکل فعلی برگزار نشده و ما انتخابات میان دوره ‌ای را در این شهرستان ‌ها خواهیم داشت. قبل از زلزله مسجدسلیمان، تعداد هفت شهرستان به انتخابات میان ‌دوره‌ ای رسیده بودند که اگر استاندار و شورای نظارت بر انتخابات در این شهرستان به این نتیجه برسند که شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم نیست، مسجدسلیمان هم باید برای انتخابات میان ‌دوره ‌ای آماده شود.

وی با بیان اینکه انتخابات نظام پرستاری روز جمعه ۲۱ تیرماه از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۶ بعد از ظهر همان روز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: البته با نظر هیات نظارت، امکان تمدید این ساعت وجود دارد. اما از تمام همکاران تقاضا داریم تا در ساعات اولیه رای ‌دهی با در دست داشتن کارت شناسایی و کارت عضویت نظام پرستاری برای رای دادن اقدام کنند. البته افرادی که قصد رای دادن دارند، حتماً لازم نیست که کارت نظام پرستاری ‌شان تمدید شده باشد و تمدید این کارت تنها برای کاندیداهای انتخابات ضروری بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: