اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 10 July 2019
رئیس بانک مرکزی اعلام کرد:
رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: استخراج ارز‌های دیجیتال باید بر مبنای نرخ برق صادراتی باشد و مهم‌تر اینکه، تولید کنندگان این ارز باید تعهد کنند که ارزشان را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

استخراج ارز‌های دیجیتال باید بر مبنای نرخ برق صادراتی باشدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون، انحصار انتشار پول در اختیار بانک مرکزی است و هرگونه ارز که بر اساس طلا و ریال توسط مرجعی غیر از بانک مرکزی منتشر شود غیر قانونی است، اما موضوع استخراج ارز‌های جهانروا که این روز‌ها بسیار مطرح است در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفته و بند‌هایی از آن هم در این کمیسیون به تصویب رسیده و هدف ما این است که استخراج اینگونه ارز‌ها را قانونمند کنیم.

استخراج ارز‌های دیجیتال باید بر مبنای نرخ برق صادراتی باشد

وی ادامه داد: استخراج ارز‌های دیجیتال باید بر مبنای نرخ برق صادراتی باشد و مهم‌تر اینکه، تولید کنندگان این ارز، باید تعهد داشته باشند که ارزشان را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

سختگیری‌ بانک‌ها در اعطای وام ازدواج غیر قانونی است

همتی همچنین با اشاره به اینکه سختگیری‌های برخی بانک‌ها در اعطای وام ازدواج غیر قانونی است گفت: برخی بانک‌ها با تخلف از قوانین،​ سختگیری‌های خلاف قانون برای اعطای وام ازدواج اعمال می‌کنند، از آن‌ها میخواهم که در این مورد سختگیری نکنند و مقررات را رعایت کنند که در غیر این صورت با بانک‌های متخلف برخورد قانونی می‌کنیم.

 نرخ تورم و بیکاری در فصل بهار کاهنده بوده است

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار؛ ​ نرخ تورم و بیکاری در فصل بهار کاهنده بوده و در مجموع ثبات نسبی در اقتصاد ایجاد شده است و امیدواریم با مدیریتی که در بازار صورت می‌گیرد و با کمک صادرکنندگان که ارز خود را در نیما عرضه می‌کنند این روند ادامه پیدا کند و ثبات اقتصادی ایجاد شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: