اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 10 July 2019
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید فرصتی برای به رخ کشیدن توانمندی های ایران در بخش تولید و صنعت است.

نمایشگاه ،فرصتی برای به رخ کشیدن توانمندی ایران استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا پدیدار رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه تنها از ۳۰ درصد ظرفیت داخل کشور در بخش نفت استفاده می‌شود افزود:برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب می شود تا همگان از توانمندی ایران در صنعت نفت آشنا شده و بتوانند با تکیه بر توان داخلی و حمایت از متخصصان داخلی موجب رونق اقتصاد کشور شوند.

وی با اشاره به نقش تولید کنندگان داخلی در بی اثر کردن تحریم ها گفت: تولید کنندگان داخلی نقش بسیار موثری در بی اثر کردن تحریم ها دارند به طوری که اگر از این بخش حمایت شود می تواند علاوه بر بی اثر کردن تحریم ها، در رونق اقتصادی و تحقق شعار امسال نیز کمک شایانی نمایند.

وی در ادامه در خصوص مشکلات این بخش نیز گفت:در بازار امروز هرقدر برای ورود کالاها، به‌ویژه از نوع مصرفی تعرفه و شرایط سختگیرانه وضع شود اما در برابر کیفیت و نرخ کالاهای ایرانی مناسب نباشد این بحث به رشد قاچاق در جامعه منجرخواهد شد وبه این ترتیب کیفیت بالا و نرخ رقابتی از جمله راهکارهای عملی حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود:امروزهزینه‌های زیادی به تولیدکنندگان تحمیل می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید به شکلی باشد که صنعتگران داخلی بتوانند در یک شرایط رقابتی به فعالیت بپردازند. فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در یک فضای غیررقابتی پیامدهای منفی زیادی از جمله افت کیفیت، افزایش نرخ و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد. حمایت از کالای ایرانی تنها در جلوگیری از واردات کالای خارجی خلاصه نمی‌شود، بلکه جهت برنامه‌ها و سیاست‌ها باید به سمت و سویی باشد که مردم روزبه‌روز به کالاهای ساخت داخل تمایل نشان دهند.

پدیدارگفت: توان بخش داخلی ایران در ساخت تجهیزات نفتی بیش از این ارقام است و اکنون تنها از ۳۰ درصد ظرفیت داخل کشور در بخش نفت استفاده می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اضافه کرد: پروژه‌هایی که در حوزه نفت وجود دارند شامل نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و صنایع وابسته است. در بخش نفت که اکنون مورد بررسی قرار گرفته تجهیزات مورد نیاز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است و باید در نظر داشت بزرگترین صنعت جهان، صنعت نفت و گاز است.

وی تصریح کرد:از اواسط دهه ۷۰ تشکل‌های صنفی شکل گرفتند و در دو دهه گذشته هم‌افزایی و همگرایی ایجاد شده بین سازندگان و تولیدکنندگان منجر به تقویت ساخت داخل شد. این توانایی اکنون به درجه‌ای رسیده که می‌تواند ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را تامین کند.

منبع: شاتا


نام:
ایمیل:
* نظر: