اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 10 July 2019
مطابق پهنه‌بندی امروز مصرف برق کشور؛
بر اساس پهنه‌بندی روزانه مصرف برق کشور، شهرستان مشهد امروز 19تیرماه در محدوده قرمز قرار گرفت و مشترکان این کلانشهر به کاهش 10درصدی مصرف برق ملزم شدند.

کلانشهر مشهد در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مشهد تنها كلانشهري است كه امروز با رشد فزاينده مصرف برق نسبت به الگوي تعيين شده روبرو شده و مطابق داده‌هاي سيستم پايشي صنعت برق به‌جز استان سمنان و كلانشهر اهواز كه به‌دليل قرارگرفتن در محدوده زرد بايد پنج درصد از مصرف روزانه برق خود را كاهش دهند، ساير استان‌ها وكلانشهرهاي كشور در حالت متعادل مصرف برق و محدوده سبز قرار دارند.

گفتني است پيك روزانه شبكه از ساعت12 تا 16 اعلام شده و مشتركان مي‌توانند با انتقال مصارف به ساعات پاياني شب يا اوايل صبح نقش بسزايي در كاهش مصرف و پايداري شبكه ايفا كنند.

استفاده از نور طبيعي روز در ساختمان‌ها، استفاده از دوركند كولرهاي آبي، تنظيم كولرهاي گازي روي 24 درجه و عدم استفاده همزمان وسايل برقي و انتقال مصارف لوازم برقي پرمصرف همچون ماشين ظرفشويي، جاروبرقي، اتو و لباسشويي به ساعات غير پيك از جمله راهكارهاي ساده كاهش 10درصدي مصرف خانوارها در ساعات اوج بار شبكه عنوان شده است.

منبع: پاون


نام:
ایمیل:
* نظر: