اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 10 July 2019
مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای به‌کارگیری ظرفیت‌های‌شان در زمینه ارتقاء حقوق و احترام به شخصیت کودک با یکدیگر امضاء کردند.

امضای تفاهمنامه کانون پرورش فکری بامرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی کانون، این تفاهم‌نامه‌ را محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و فاضل نظری مدیرعامل کانون به منظور توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، اجرایی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف امضا کردند.

موضوع بند یک این تفاهم‌نامه که در ۸ بخش تبیین شده، به ترتیب با عنوان‌های همکاری و مشارکت برای ارائه راه‌کارهای مناسب به منظور تحقق حقوق کودک از طریق تولید و عرضه آثار مکتوب و نمایشی، استفاده از ظرفیت رویدادها و جشنواره‌های سینمایی معتبر و ایجاد بخش‌ها و جایزه‌های ابتکاری برای ارتقای حقوق کودک و احترام به شخصیت کودکان تبیین شده است.

هم‌چنین بهره‌مندی دو طرف از امکاناتی مانند ظرفیت‌های علمی، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضاهای فیزیکی و تحقیقاتی، همکاری در برگزاری همایش، سمینار، میزگرد، کارگاه آموزشی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای آشنایی بیشتر با مفاهیم حقوق کودک برای گروه‌های مختلف از جمله مولفان، سینماگران و هنرجویان از دیگر مفاد تفاهم‌نامه کانون و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است.

در همین حال در این تفاهم‌نامه بر گسترش همکاری در زمینه تهیه و تدوین محتوا برای حمایت از حقوق کودک از طریق تالیف کتاب، مقاله، اسناد علمی و امور سینمایی و سمعی و بصری برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه و همکاری در زمینه آسیب‌شناسی آموزشی کودکان به‌ویژه در حوزه حقوق کودک و طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و انتشار نتایج آن نیز تاکید شده است.

مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا پنج سال تعیین شده است و تمدید و اصلاح یا تغییر مفاد آن با توافق طرفین انجام می‌شود.

این تفاهم‌نامه روز ۱۷ تیر ۱۳۹۸ به امضای محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: