اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 09 July 2019
بررسی نقشه برق امروز نشان داد؛
پايش نقشه برق كشور نشان دهنده افزايش مصرف برق و قرار گرفتن دو کلانشهر و یک استان در محدوده قرمز است.

دو کلانشهر و یک استان در منطقه قرمز مصرف برقبه گزارش  سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، امروز استان سمنان و کلانشهرهای شیراز و مشهد در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است، رنگ قرمز در اين نقشه نشان دهنده مناطقي است كه ميزان مصرف برقشان به بيش از حد مجاز رسيده است، از اين رو ضروري‌است ساكنان اين نواحي با كاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفي خود شرايط را براي تداوم تامين برق پايدار در اين بخش‌ها امكان‌پذير کنند.

بر اساس نقشه امروز، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، منطقه غرب مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه، البرز، قم، البرز، کلانشهر اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در محدوده سبز قرار دارند .

نقاط سبز در نقشه استان‌هايي را با مصرف متعادل و عادي نشان مي‌دهد و بيانگر آن است كه مشتركان در اين مناطق با صنعت برق همكاري بيشتري دارند.

بر اساس این گزارش، افزایش دمای هوا باعث شده است که بیشتر نقاط کشور در محدوده زرد و هشدار قرار گیرند .

در اين نقشه كه ساعتي پيش بروز شده است، رنگ زرد نشان دهنده مناطقي است كه مصرف برق آنها رو به افزايش است و مشتركان در اين مناطق  مي‌توانند با كاهش حداقل پنج درصد از ميزان برق مصرفي خود، در وضعيت سبز و پايدار قرار گيرند.

بر پايه اين گزارش، مشتركان مي‌توانند براي كاهش ميزان مصرف برق در پيك روزانه كه از ساعت 12 تا 16 تعيين شده است از دور كند كولرهاي آبي استفاده، كولرهاي گازي و ساير وسايل سرمايشي را روي درجه 24 تنظيم كنند.

همچنين مشتركان با عدم استفاده همزمان از وسايل برقي پرمصرف مانند اتو، جارو برقي، ماشين ظرفشويي و لباسشويي در ساعت‌هاي مذكور و يا انتقال آن به ساعت‌هاي پاياني شب يا اوایل صبح، مي‌توانند در كاهش مصرف برق نقش بسزايي داشته باشند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: