اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 09 July 2019
فراخوان ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۳۹۸ با هدف گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

فراخوان ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و نیز جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می شود.

بر اساس فراخوان این جشنواره، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی- ترویجی مرتبط  با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده و یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه مشخص شود. برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات به امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی برسد.

برنامه‌های ارسالی می‌تواند دربرگیرنده اقدامات زیربنایی شامل تأسیس نهادهای مرتبط با کتاب‌خوانی از جمله کتابخانه، واگذاری زمین، تأمین تجهیزات و امکانات زیربنایی، فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بیانجامد، باشد. بر اساس این فراخوان، برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی و معرفی روستاها و عشایر دوستدار کتاب باید متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی بوده و  تأثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشد؛ از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحدهای اجرایی روستا و عشایر برخوردار باشد؛ پوشش جمعیتی مناسب داشته باشد و به‌خصوص زنان، کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار دهد.

گفتنی است، مدارک لازم برای شرکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شامل اصل طرح، فرم تکمیل‌شده با مهر و امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی روستا یا تیره عشایری و مسئول طرح، مستندات (فیلم، عکس، گزارش، تقدیرنامه) برای فعالیت‌های شاخص و ابتکاری است. متقاضیان می بایست مدارک لازم را تا پایان وقت اداری روز شنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ از طریق پست به دبیرخانه های استانی مستقر در اداره کل ارشاد اسلامی استان ها و یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به نشانی تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه ۵، کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ ارسال کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: