اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 09 July 2019
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن وتجارت از ابتدای سال حداقل دو هزار واحد صنعتی را در کشور هدف‌گذاری کرده است و تاکنون 122 واحد به سمت فعال‌سازی حرکت کرده و این واحدها حدود 19 هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کرده‌اند.

فعال سازی  2 هزار واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی استان گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام«رونق تولید» نامگذاری شده است، دولت برای تحقق شعار سال، در راستای احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال اهتمام دارد.

وی در خصوص تامین مواد اولیه واحد های صنعتی نیز اذعان کرد: برخی واحدهای تولیدی با نبود مواد اولیه مواجه هستند که در صورت عدم رفع این مشکل، کالا را سفارش دهند و اگر مشابه داخلی آن وجود داشته باشد، از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین می‌شود.

مقیمی در خصوص تامین نیاز های صنعتی در داخل کشور عنوان کرد: هم‌اکنون بومی کردن برخی قطعات که در صنعت خودروسازی از آنها استفاده می‌شود در یکی از شرکت‌های ارومیه انجام می‌شود که قیمت تمام شده آنها، یک سوم قیمت تمام شده واردات خارج از کشور است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت: یکی از مهمترین موضوعات مهم وزارتخانه، ساخت داخلی کردن کالای خانگی است و در این رابطه، هم اکنون طرح‌های مختلفی احصاء شده که بتوان در موضوعات مختلف جایگزینی داخلی را پیدا کرد.در حوزه لوازم خانگی، خوشبختانه پروژه‌ها همانند یخچال و لوازم صوتی با برنامه به پیش رفته و هم اکنون نیز این موضوع یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

مقیمی همچنین بیان کرد: وزارت صنعت و معدن برای تحقق رونق تولید دارای هفت سرفصل است اما مهمترین آن در حوزه تولید، بحث مربوط به ساخت داخل است و پروژه‌هایی برای ساخت داخل در رشته‌های مختلف مثل صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک تعریف شده است.یعنی در مجموعه صنعت، محوری‌ترین برنامه، بسته‌ای از پروژه‌هایی است که می‌تواند کشور را از واردات محصولات نهایی، مواد واسطه و مواد اولیه که برای حوزه تولید استفاده می‌شود بی‌نیاز کند.

ایشان در خصوص فعال سازی واحد های نیمه فعال و راکد اذعان کرد: وزارتخانه از ابتدای سال حداقل دو هزار واحد صنعتی را در کشور هدف‌گذاری کرده است و تاکنون 122 واحد به سمت فعال‌سازی حرکت کرده و این واحدها حدود 19 هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کرده‌اند.

همچنین مقیمی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروژه‌ها را با توجه به موضوع پروژه‌های«داخلی‌سازی» تعریف کرده، البته چهار هزار پروژه و چهار هزار واحد افزایش ظرفیت، در نظر گرفته شده است.

وی گفت : بنابراین در بحث زیرظرفیت‌ها نیز حداقل چهار هزار واحد در نظر گرفته شده و اقدامات آنها نیز دنبال می‌شود تا بتوانند به ظرفیت برسند و مهمترین برنامه نیز بحث مربوط به جلوگیری از واردات محصولات مواد اولیه و مصارف واسطه بوده که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد و در این رابطه نیز هزار و 521 تعرفه ممنوع و مدیریت هزار و 343 طرح به شدت اعمال می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: