اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 08 July 2019
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از برنامه‌های محیط زیست در راستای حفظ و بهبود وضعیت تالاب نئور و سایر تالاب‌های استان گفت: لایروبی و ساماندهی سد نئور با جدیت پیگیری می‌شود .

بهبود وضعیت تالاب‌های استان اردبیل باید مورد حمایت قرار گیرد

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل؛ رضا کریمی  در بازدید از تالاب حفاظت شده نئور استان اردبیل اظهار داشت: حفاظت و حراست از تالاب حفاظت شده نئور و حفظ اکوسیستم آن با تعامل و همکاری ارگان‌های مربوطه و جوامع بومی و محلی امری مهم و مورد تاکید بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مسائل و مشکلات مرتبط به سد نئور و دغدغه رشد فزاینده جلبک و ضرورت لایروبی و ساماندهی سد از خواسته‌های اهالی منطقه و کشاورزان بوده که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از برنامه‌های محیط زیست در راستای حفظ و بهبود وضعیت تالاب نئور و سایر تالاب‌های استان بیان کرد: باید در این زمینه متولیان امر تلاش لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه تالاب نئور بخشی از منطقه حفاظت شده لیسار و جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: مدیریت زیست بومی تالاب نئور با همکاری ارگان‌های اجرایی مربوطه و جوامع محلی پس از تدوین و طرح در شورای برنامه‌ریزی استان عملیاتی خواهد شد.

محمد خداپرست با اشاره به اینکه گونه مهاجم کاراس از عوامل اصلی تهدید تالاب نئور است، افزود: این گونه در سال 84 در دریاچه مشاهده و باعث تغییر در اکوسیستم، زنجیره غذایی و به تبع آن زمینه‌ساز از بین رفتن میگوی گاماروس، گونه شاخص دریاچه شد و از سال 88  نیز پرورش ماهی قزل آلا که در بحث تنظیم اکوسیستم تالاب و گردشگری تاثیرگذار بود به دلیل عدم توان رشد متوقف شد.

وی اظهار کرد: احیای دریاچه نئور نیازمند پشتوانه مطالعاتی است و از سال 93 به طور جدی اقدامات اجرایی برای برگرداندن آن به حالت اولیه آغاز شده و امیدواریم با توجه به تکمیل مطالعات و تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع و کمک کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، دریاچه به سمت احیای پایدار اکوسیستم پیش برود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی در اجرای طرح ‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت جوامع محلی بیان کرد: این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: