اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ - 07 July 2019
معاون بازرگانی داخلی گفت: با راه اندازی سامانه مدیریت توزیع مویرگی کالا، رصد حرکت کالا از مرحله تولید تا رسیدن به بخش فروش امکان‌پذیر شد.

قبادی: زنجیره توزیع کالا در کشور شفاف شد

به گزارش عصرپرس؛ عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت توزیع مویرگی کالا با اعلام این مطلب گفت: این سامانه ابزار مدیریتی لازم برای رصد کالاهای تولیدی و وارداتی از بدو تولید و یا واردات به انبار و سپس تحویل به شرکت‌های پخش و رسیدن به شبکه توزیع را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی سامانه مذکور گام بلندی در مدیریت شبکه توزیع خواهد بود، افزود: پیش از این نقدی بر عملکرد نظام توزیع وارد بود از این بابت که زنجیره توزیع کالا در کشور خصوصا در مورد اقلامی که با ارز 4200 تومانی وارد می شوند، شفاف نیست.

معاون بازرگانی داخلی تاکید کرد: حالا با گام بلندی که برداشته شده است، شفافیت لازم در این حوزه ایجاد شده و سیاستگذار ابزار مدیریت برای رصد مسیر حرکت کاتلا را در اختیار دارد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد:وزارت صنعت، معدن و تجارت 10 برنامه را در حوزه تجارت در دستور کار خود قرار داده که اولین برنامه امروز به ثمر رسید و این سامانه افتتاح شد. به گفته وی تقریبا همه کالاهای مورد مصرف خانوار در این سامانه قابل رصد خواهند بود.

قبادی با اشاره به اینکه سامانه مذکور زیرسامانه، "سامانه جامع تجارت" محسوب می‌شود، گفت: اقدامات مهمی در این بخش صورت گرفته است و پیش بینی شده تا پایان شهریور دستگاه‌های اجرایی مرتبط اتصال لازم را با این سامانه برقرار کنند.

وی در خصوص دپوی کالا در بنادر و گمرکات نیز توضیح داد: در نشست ستاد تنظیم بازارمشکلات دپوی کالا در بنادر و گمرکات با حضور تمام مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و هیاتی برای رسیدگی به وضعیت اعزام شدند.

قبادی با ابزار اطمینان نسبت به اینکه کشور با کمبود کالایی روبرو نیست، گفت: بانک مرکزی در سه ماهه اول امسال عملکرد درخشانی در حوزه تخصیص به موقع ارز داشت.

به گزارش شاتا، هدف از راه‌اندازی سامانه مدیریت توزیع مویرگی کالا ، شناسایی شبکه توزیع کالا در کشور و امکان شناسایی کانال‌های غیرمجاز توزیع کالا در کشور اعلام شده است. در این راستا حمایت از شرکت هایی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند، از دستاوردهای مهم این سامانه خواهد بود.

امکان شناسایی شرکت‌های فعال در حوزه صنعت پخش، رصد کالا از زمان تولید یا واردات تا زمان رسیدن به دست خرده‌فروش و تهیه الگوی بهینه توزیع در کشور از دستاوردهای مهم تعریف شده در قالب فعالیت این سامانه خواهد بود.

تحلیل بازار و ایجاد ارزش افزوده برای شرکت‌های پخش و تهیه گزارش‌های تحلیلی از انبار اطلاعات پخش و تولید دانش مورد نیاز دولتمردان و شرکت‌های پخش از دیگر دستاوردهای تعریف شده در این راستاست.

لازم به ذکر است سامانه مدیریت توزیع مویرگی کالا در کشور (امروز یکشنبه)با حضور عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی و محمد قبله، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: