اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ - 07 July 2019
با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود:
مدیرعامل شرکت انرژی امید تابان نور اعلام کرد: در راستای عبور از پیک مصرف برق سال جاری دو واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با حضور معاون اول رییس جمهور وارد مدار می شود.

وارد مدار شدن ۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،حسنعلی تقی زاده مدیرعامل شرکت هلدینگ انرژی امید تابان نور در نشست خبری به مناسبت افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم با بیان این‌که نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات تا قبل از پیک مصرف سال آینده وارد مدار می‌شود، گفت: این نیروگاه در ۶ واحد گازی با ظرفیت ۹۶۴ مگاوات است که بخش بخار آن شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتی است.

وی افزود : دو واحد آن با حضور معاون اول رئیس جمهور وارد مدار خواهد شد.

تقی‌زاده ادامه داد: یک واحد این نیروگاه در فروردین سال ۹۷ و واحد دیگر آن در اردیبهشت سال‌جاری سنگرون شد و واحد سوم نیز تا قبل از پیک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری سه واحد نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم را ۳۷۵ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: واحد بخار نیروگاه ارومیه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰ میلیون یورو سال آینده وارد مدار می‌شود.

با وارد مدار شدن هر واحد بخار نیروگاه ۲۵۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی سوخت می شود

در ادامه حمید سرداری مجری طرح بیع متقابل شرکت برق حرارتی،گفت: بخشی از انرژی کشور از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی تامین می‌شود. نیروگاه گازی در سطح کشور با ۲۰ هزار مگاوات با راندمان ۳۲ درصد فعال است. حدود ۱۷ هزار مگاوات از نیروگاه گازی قابلیت تبدیل به بخار را دارد. بنابراین اگر بخش گازی به بخار نصب شود راندمان نیروگاه از ۳۸ درصد به ۴۳ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: نیروگاه‌های عسلویه، علی‌آباد و جهرم توسط بخش خصوصی و نیروگاه‌های ایرانشهر، ماهشهر، جنوب اصفهان، نیروگاه حافظ شیراز و غیره توسط بخش دولتی اجرا می‌شود.

سرداری افزود: هر واحد بخار که وارد مدار می‌شود باعث صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیون متر مکعب مصرف سوخت می‌شود.

 

خبرنگار: پروین مرادی

 


نام:
ایمیل:
* نظر: