اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 12 December 2016
شریعتمداری: حمید رضائیان مدیرعامل بزرگترین مجتمع کشتی‌سازی با شنیدن این خبر نمی‌تواند از گریه خود در مقابل خبرنگاران خودداری کند.
سرویس سیاسی عصرپرس: حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به شدت از دولت به خاطر امضای قرارداد ساخت 10 کشتی با کره‌جنوبی انتقاد کرد. پیش‌تر نیز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به این قرارداد اعتراض کرده بود و از رئیس‌جمهور خواسته بود تا آن را لغو کند و به این قرارگاه بسپارد. 

شریعمتداری در این یادداشت ضمن بیان دیدگاه‌های همیشگی‌اش در مورد جریان نفوذ به دستگاه‌های ارشد سیاست‌گذاری نظام نوشت: 

«در حالی که عدم اشتغال به اذعان رئیس‌جمهور محترم یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که مردم با آن روبرو هستند، جریان یاد شده با خیال راحت و به گونه‌ای که انگار چنین مشکلی وجود خارجی ندارد، اصرار دارد که تمامی پروژه‌ها و پیمان‌ها و سفارشات ریز و درشت را به خارجی‌ها بسپارد. کترینگ قطارهای مسافربری (تهیه غذا برای مسافران) را به یک شرکت اتریشی واگذار می‌کند، ساخت آزاد راه شمال را با تاکید بر معماری اسلامی! به یک شرکت ایتالیایی می‌سپارد، با انعقاد قراردادهای کلان، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن را که در حال ورشکستگی بود نجات می‌دهد و کارکنان اعتصابی آن را به کار بازمی‌گرداند. در حالی که کارخانجات کشتی‌سازی کشورمان با تخصص برجسته و تجربه مثال‌زدنی در حال ورشکستگی است، سفارش ساخت 10 کشتی را به کره‌جنوبی می‌دهد. دیروز فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) که از عقد این قرارداد به شدت متعجب شده بود، از رئیس‌جمهور خواست که این قرارداد را لغو کند و گفت؛ ما در صنعت کشتی‌سازی شرکت‌های بزرگی مثل صدرا را داریم که تجربه ساخت اقیانوس‌پیمای 113 هزار تنی «افراماکس» را در 22 ماه در کارنامه خود دارد. سردار عبداللهی می‌افزاید؛ ما حاضریم با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی چون صدرا و ایزائیکو و... این قرارداد را برای ساخت 10 فروند کشتی اجرا کنیم. از سوی دیگر حمید رضائیان مدیرعامل بزرگترین مجتمع کشتی‌سازی با شنیدن این خبر نمی‌تواند از گریه خود در مقابل خبرنگاران خودداری کند و می‌گوید؛ در حالی که 5300 کارگر و مهندس این مجتمع بیکار مانده‌اند و توان بالایی در ساخت کشتی و تعمیر سکوها و دکل‌های نفتی دارند، چرا باید ساخت 10 کشتی به کره‌جنوبی سپرده شود!»

پایان خبر/
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
1
آقای شریعمتمداری شما در حدود اطلاعات خود نظر بده ایران توان ساخت کشتی در زمان مقرر را ندارد سابقه ساخت کشتیهای اقیانوس پیما بصورتی است که کشتی اول با 6 سال تاخیر وکشتی دوم با 9 سال تاخیرو کشتی سوم پساز 12 سال هنوز تحویل نشده است . کشتی فقط در زمان سفارش و بر اساس کشش بازار خریداری می شود اگر آن زمان کشتی تحویل نشود باید کنار اسکله خاک بخورد و پرسنل هم طبق قانون روی آن باشند و روزانه بسته به نوع کشتی از 5 تا 15 هزار دلار هزینه بر میدارد. اصلا می دونی چرا کشورهای بیشرفته خودشان کشتی نمیسازند وفقط چین وکره وژاپن تقریبا 87 درصد کشتی ها را می سازند اگه نمی دونی اینقدر خون شهدا را پایمال نکن اختلاس خیانت به خون شهداست خیانت به بیت المال است خرید از خارج برای شکوفایی یک صنعت رو به رشد گناه نیست ساخت آن سه فروند کشتی در ایران بیش از 100 میلیون دلار به کشتیرانی ضرر وارد کرد چون این کشتی ها دیگر کارائی ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر: