اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۸ - 06 July 2019
در جهت جلوگیری از خروج ارز صورت میگیرد:
معاون آموزش و فناوری وزیر صمت اعلام کرد: در جهت تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و‌دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و فناوری و ایجاد اشتغال پایدار طرح تاپ اجرا خواهد شد و این طرح بدنبال بومی سازی ۲۰ صنعت ارز بر کشور می باشد.

بومی سازی ۲۰ صنعت ارز بر کشور در طرح

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در نشست خبری با اشاره به اینکه در راستای اشتغال پایدار و افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه از ابتدای سال جاری سامانه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار "تاپ" راه اندازی شده است، گفت: این طرح در دو بخش انقلاب صنعتی و بومی سازی صنعت کشور فعالیت می کند و با این طرح به پیشواز تحول انقلاب صنعتی با دانش و یافته های جدید حرکت می‌کنیم .

وی افزود: این طرح در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل به گذراندن دوران خدمت سربازی خود در بنگاه های اقتصادی هستند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت اجرای پایان نامه خود به صورت مساله محور و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در قالب طرح پسادکتری صنعتی فعالیت نمایند اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که امسال برای نخستین بار وزارت علوم برای جذب تمامی اساتید خود در سال 98 استقرار این اساتید به مدت شش ماه تا دو سال را در بخش صنعت الزامی کرده و این موضوعی است که تا پیش از این هیچگاه وجود نداشت و ما باید از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه طرح تاپ را در صد سال گذشته بی نظیر دانست و گفت: ۶۷۹ بنگاه در سامانه تاپ ثبت نام کرده اند و اگر در این طرح ۵ درصد مشکلات را به کمک دانشگاه هدایت کنیم یعنی توانسته‌ایم ۵۰ هزار مسئله اقتصادی را حل کنیم .

قبادیان در ادامه گفت: ۲۵۱ پروژ و ۲۰۴ نیاز تا کنون ثبت شده و ۵ استان مرکزی، البرز، زنجان، قم و تهران استان های برتر در اجرای این طرح می‌باشند.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه بهره‌وری ۳۰ درصد جی دی پی کشور را رقم می زند ، گفت: در حال اجرا و برنامه ریزی پروژه‌های بهره‌وری در بخش صنعت، معدن و تجارت می‌باشیم چرا که در انقلاب صنعتی چهارم، اقتصاد صنعتی و غیر صنعتی کشور را رغم می زند و باید تلاش کنیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

قبادیان در ادامه تصریح کرد: ۳هزار و ۱۰۶ مجوز R&d را صادر کرده‌ایم که ۲ هزار و ۱۱۲ فقره آن از سال ۹۷ و ۶۸ درصد این طرح ها در ۵ ساله گذشته می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی ۳۲۶ بنگاه صنایع پیشرفته در کشور، گفت: ما باید به سمت صنعت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم تا اشتغال پایدار را ایجاد کنیم.

 قبادیان با بیان اینکه وزارت صنعت با توجه به مشکلات تحریمی برنامه‌ای برای کاهش وابستگی صنعت به منابع ارزی تدوین کرده است، افزود: ما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریمهای ظالمانه 20 صنعت را که بیشترین ارزبری را در میان صنایع کشور دارند شناسایی کردیم و به دنبال بومی کردن این صنایع برای کاستن از میزان نیازشان به منابع ارزی هستیم.



خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: