اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۸ - 06 July 2019
بروجردی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توقیف محموله نفتی ایران توسط انگلیس، گفت: مسئولیت این اقدامی که با دستور و هماهنگی آمریکا صورت گرفته انگلیس باید برعهده گیرد.

انگلیس در توقیف نفتکش ایران مانند دزدان دریایی عمل کرد

به گزارش عصرپرس،‌ علاءالدین بروجردی با اشاره به ماجرای توقیف محموله نفت ایران توسط بریتانیا، اظهار داشت: اقدام انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت جمهوری اسلامی ایران، کاملا خصمانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید متناسب با اقدامات کشورها روابط خود را با آن کشور تنظیم کنیم و این از مسائل مهمی است که مجلس و کمیسیون امنیت ملی باید با جدیت به آن بپردازد.

توقیف محموله نفتی ایران نشان می‌دهد که نباید سطح روابط ایران و انگلیس در سطح سفیر باشد

وی افزود: اگر انگلیس بخواهد به این گونه اقدامات خصمانه ادامه دهد هیچ دلیلی وجود ندارد که سطح روابط ایران و انگلیس در سطح سفیر باشد، زیرا معمولا در روابطی که در چنین سطحی است نباید شاهد چنین اقدامات خصمانه باشیم.

انگلیس منتظر عواقب کار خود باشد

بروجردی ادامه داد: به شدت این اقدام انگلیس را محکوم می‌کنم و معتقدم اگر انگلیس هر چه سریعتر به این اقدامام پایان ندهد، باید منتظر عواقب آن نیز باشد، مسئولیت‌های این اقدامی که با دستور و هماهنگی آمریکا صورت گرفته است را انگلیس باید برعهده گیرد.

کشتی حامل نفت ایران باید هرچه سریعتر آزاد شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این روندی که انگلیس در قبال محموله نفتی ایران آغاز کرده، نمی‌تواند ادامه پیدا کند و در هر صورت این کشتی باید هر چه سریعتر آزاد شود.

ادامه یافتن راهزنی دریایی، هیچ امنیتی در دریا‌ها باقی نمی‌گذارد

وی با بیان اینکه اگر بخواهد راهزنی دریایی ادامه پیدا کند، هیچ امنیتی در دریا‌ها باقی نمی‌ماند، افزود: بارها جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی دریایی ارتش، در آبهای دور دست کشتی کشورهای مختتلف را از دست دزدان دریایی نجات داده است و هیچ گاه فکر نمی کردیم یک کشور نیز مانند دزدان دریایی عمل کند و جایگزین آن‌ها شود.

به گزارش خانه ملت، بروجردی اظهار داشت: اقدام انگلیس در توقیف محموله نفتی ایران به هیچ وجهه قابل قبول نیست و آن را محکوم می‌کنیم و این کشور باید پاسخگوی هنچار شکنی خود باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: