اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۸ - 04 July 2019
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد:
بهروز آذر با تاکید بر اینکه تدوین برنامه توسعه شهرداری صرفا مختص شهرداری نیست بلکه برای شهر تهران است، گفت: در ماده ۶۹ برنامه توسعه به دنبال بهسازی فضا‌های شهری و ارتقاء امنیت اجتماعی برای استفاده عموم مردم بخصوص ایجاد فضای امن برای زنان هستیم.

اجرای برنامه سوم توسعه شهری در جهت ارتقاء امنیت اجتماعیبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، زهرا بهروز آذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در نشست تخصصی "زمانی برای تو" که به مناسبت روز دختر برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) گفت: از 8 میلیون جمعیت شهر تهران ۳ و نیم میلیون نفر زیر ۳۰ سال هستندکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنها را بانوان شهر تهران تشکیل می دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تدوین برنامه توسعه شهرداری صرفا مختص شهرداری نیست بلکه برای شهر تهران است، اظهار داشت: در ماده ۶۹ برنامه توسعه به دنبال بهسازی فضا‌های شهری و ارتقاء امنیت اجتماعی برای استفاده عموم مردم بخصوص ایجاد فضای امن برای زنان هستیم.

حضور 17 درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری

بهروز آذر با اشاره به سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری، گفت: در حال حاضر میزان حضور زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری ۱۷ درصد و در کل فضا‌های مدیریتی ۸ درصد است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه با اشاره به وجود بوستان های مخصوص زنان در شهر تهران، گفت: در شرایط  کنونی که زنان جامعه از کمبود نور و دریافت آفتاب محروم هستند، شهرداری تهران پارک‌ها و فضا‌های مناسبی را برای زنان ایجاد کرده که می توانند از آنها استفاده کنند.

ساختمان های "شهر بانو" محلی مناسب برای حضور زنان است

بهروز آذر در ادامه ساختمان های "شهر بانو" را محلی مناسب برای حضور زنان  در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دانست و گفت: ما در سطح شهر تهران ساختمان‌هایی به نام شهربانو داریم که رونق آنها وابسته به حضور زنان است.

وی گفت: هدف ما افزایش مشارکت زنان را در شهرداری است که بخشی از آن توسط شورایاری‌ها محقق می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: