اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 03 July 2019
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز گذشته در آیین معارفه مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت بر ضرورت افزایش تولید و نشر شعر و سرود با موضوع نماز تاکید کرد.

قرائتی: مسئولان در محاسبات کاری خود باید صادق باشند

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با تاکید بر این مطلب افزود: مسئولان در محاسبات کاری خود باید صادق باشند. باید در حوزه نماز و توجه به آن اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کودکان و بچه های مدرسه ای در برابر مشکلات آسیب پذیر تر هستند و باید به آن ها توجه بیشتری شود. حق نماز را در کشور باید به خوبی ادا کنیم.

این استاد اخلاق افزود: باید بودجه نماز مشخص شود. دست اندرکاران از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نماز تمام تلاش خود را داشته باشند.

در ادامه این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی عوامل در کم توجهی به نماز در بین جوانان گفت: عوامل متعددی در این زمینه وجود دارد و باید تلاش خود برای روند خوب در این حوزه را داشته باشیم.

صالحی افزود: ما در برخی موضوعات در این زمینه نیاز به بازنگری و بازخوانی داریم. باید با نگاه گام دوم انقلاب در این مسیر پیش برویم.

وی در عین حال تصریح کرد: باید اقدامات قوی که تاکنون در این حوزه داشته ایم را پیگیری و ادامه دهیم و کارها و اقداماتی که نیاز به بازخوانی دارد را بررسی دوباره کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زیرساخت های صورت گرفته در عرصه نماز گفت: در ادارات، دستگاه ها، مدارس و ... مکان ها و مقرهای لازم برای اقامه نماز ایجاد شده و باید با همین شتاب در این زمینه کاری کرد که نماز خواندن هم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بعد از توسعه زیرساخت ها در این زمینه باید طوری اقدام کنیم که دل ها، قلب ها و افراد را به  سمت زیرساخت ها بکشانیم و ایده های بیشتری را تولید کنیم تا جوانان به سمت مسجد و نماز فراخوانده شوند.

صالحی در پایان گفت: باید به این فکر کرد که چگونه می توان امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در موضوع نماز بسیج کرد و دستگاه های فعال در این حوزه را فعال کرد تا از امکانات و همکاری های آن ها بهره ببریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: