اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 03 July 2019
بروجردی:
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین معتقد است لغو صدور روادید برای اتباع چینی سرمایه گذاری تجار آنها را در کشورمان افزایش می‌دهد.

عدم درج مهر ورود در گذرنامه چینی‌ها اقدامی ضد آمریکایی استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه‌ملت، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین در مجلس شورای اسلامی با مثبت دانستن اقدام دولت در لغو صدور روادید برای اتباع چینی و عدم درج مهر ورود در پاسپورت آنها، گفت: لغو صدور ویزا و عدم درج مهر ورود و خروج در گذرنامه چینی‌ها اقدامی ضد آمریکایی است و اکنون آنها می‌توانند بدون نگرانی از سفرهای خود به آمریکا، به ایران نیز سفر کنند.

 نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: تا پیش از این زمانی که اتباع چینی به کشورمان سفر می کردند و سپس قصد سفر به آمریکا را داشتند، به خاطر سفرهای خود به ایران یا اجازه ورود به ایالات متحده را نداشتند و یا برخورد بدی با آنها صورت می گرفت.

نگرانی تجار چینی برای سفر به ایران برطرف شد

وی افزود: اقدام دولت حرکت هوشمندانه ای بود برای اتباع چینی که بتوانند بیش از پیش به ایران وارد شده و سفرهای خود را بدون نگرانی از آینده و آسیب های احتمالی این سفر، ادامه دهند.

بروجردی ادامه داد: چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور، بیشترین تعداد گردشگر را دارد که  به سراسر دنیا سفر می کنند و از این بابت می تواند در جهت تقویت صنعت توریسم به جمهوری اسلامی کمک کند که لغو صدور روادید مقدمات آن را فراهم می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری نیز مشکل اساسی تجار چینی سفر آنها به ایران بود در حالی که تردد زیادی نیز به آمریکا داشتند که از این به بعد این موضوع برای آنها نیز حل شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: