اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۸ - 02 July 2019
لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های آمریکا برای برهم زدن نظم کشور، گفت: نتیجه این تلاش ها همبستگی و وفاق داخلی شد و امروز جریانات سیاسی در صیانت از امنیت کشور پافشاری می‌کنند.

ملت ایران با استقرار چند ناو آمریکایی در منطقه تسلیم نمی شود

به گزارش عصرپرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در سال 67 که صبح امروز (سه شنبه، 11 تیرماه) در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد، این حادثه را فاجعه بزرگی با ابعاد مختلف دانست و گفت: از نامگذاری فرودگاه بین المللی بندرعباس تحت عنوان یادمان شهدای پرواز 655 تشکر می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عجیب است آمریکایی ها هواپیمایی را سرنگون کردند اما از پاسخ یک سوال روشن درماندند چنانچه ادعا کردند فرمانده ناو وینسز در مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری اشتباه کرده و آن را جنگی دیده است پس چرا به او مدال داده اند، پس دروغ می گویند و زمانی که با هجوم افراد عمومی در دنیا روبه رو شده اند گفتند فرمانده آمریکایی خطا کرده است لذا این تناقض ها در رفتار آمریکایی ها زیاد است و خطاهایی را مرتکب می شوند که ملت دنیا از حقیقت آن آگاه هستند، با این حال رئیس جمهور عجیب و غریب فعلی آمریکا تناقض های بیشتری هم دارد.

هدف آمریکا از انهدام هواپیمای مسافربری ایران، ترساندن و تسلیم کردن ملت ایران بود

وی درباره هدف آمریکا از انهدام هواپیمای مسافربری اظهار داشت: آن ها قصد داشتند ملت ایران را ترسانده و وادار به تسلیم کنند و تصور می کردند با این اقدام رفتارهای نامتناسب با نظر آن ها خاتمه می یابد و مثل لات هایی رفتار می کنند که با عربده کشی برای خود اعتبار می خرند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به خاطرات باقیمانده از رژیم گذشته، عنوان کرد: یکی از این اتفاقات تلخ که آمریکایی ها در آن زمان داشتند کودتای 28 مرداد بود، بعد از آن در برهه ای آمریکایی ها تلاش کردند شاه را حفظ کنند که حتی کارتر در زمان بی وقتی صراحتا از شاه حمایت کرد و افرادی را به ایران اعزام کردند اما بعد از اینکه مطمئن شدند موفق نخواهند شد شرایط خروج شاه از ایران را فراهم کرده و از بختیار استفاده کردند.

امام (ره) با بازگشت به ایران سناریوی آمریکا را بهم ریخت

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان برهمین اساس تصریح کرد: خطای دوم آمریکایی ها استفاده از همسایگان ایران و سران کشورهای عربی برای ملاقات با امام (ره) در نوفل نوشاتو با این هدف بود که اعلام کنند قیام ما را قبول دارند و این اتفاق به نفع مسلمانان است اما از آنجائیکه امکان دارد خسارات زیادی به بار آورد و ارتش کودتا کند شما از بازگشت ایران صرفنظر کنید؛ از این رو امام (ره) که نقطه ضعف آن ها را دریافت کرده بود سریعا اقدام به بازگشت به ایران کرد که با بازگشت وی سناریوهای آمریکا نیز به هم ریخت و حتی ارتش نیز به ملت پیوست.

وی با اشاره به خطای محاسباتی آمریکا، ابراز داشت: آمریکایی ها تصور می کردند با منع بازگشت امام به ایران بساط کودتا راه می اندازند که با درایت امام موفق نشدند سپس اقدام به انهدام هواپیمای مسافربری کردند که نه تنها ملت ایران نترسیدند بلکه قوی تر نیز شدند.

لاریجانی خطای بعدی آمریکایی ها را، جنگ عراق علیه ایران دانست و افزود: آن ها تصور می کردند با جلو انداختن صدام و کشورهای عجیب و غریب منطقه می توانند انقلاب را در نطفه خفه کنند اما ملت ایران 8 سال ایستادگی کرد و بیش از 200 هزار شهید داد؛ مجددا صدام که خود را قدرتمند فرض کرده بود به کویت حمله کرد لذا آمریکایی ها ملت ایران و منطقه را نمی شناسند.

 آمریکا موفق به استعمار عراق نشد و منطقه را ترک کرد

رئیس قوه مقننه در ادامه به اشتباه دیگر آمریکایی ها مبنی بر حضور نظامی در عراق اشاره و بیان کرد: آن ها 5 هزار کشته در منطقه دارند و به گفته ترامپ 7 هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده اند اما موفق نشدند عراق را مستعمره خود کنند و آنجا را ترک کردند؛ اکنون نیز تصور می کنند با استقرار چند ناو در منطقه ملی را تسلیم خواهند کرد در حالی که ایران ریشه تاریخی گسترده ای دارد و مقاومت خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که آمریکایی ها به خاطر مسئله هسته ای تحریم های عجیبی را علیه ملت ایران صورت داده اند، گفت: باید رفتار رئیس جمهور آمریکا را آنالیز کرد که ابتدا با گستاخی ملت ایران را تروریسم می خواند و پرونده نظامی روی میز می گذارد و با برخی کشورهای منطقه تماس گرفته و قصد تشکیل ائتلاف می کند اما نمی داند آن ها همسایگان ما هستند و هزینه ائتلاف علیه ایران را نمی دهند.

تحریم نفتی آمریکا ایران را از پا در نیاورد

لاریجانی ادامه داد: آمریکا همچنین تصور کرد با تحریم نفت ایران از پا در می آید اما این اتفاق نیفتاد لذا به سمت پیشنهاد مذاکره رفت که در وهله اول پمپئو 12 پیش شرط برای مذاکره قرار داد و بعد ترامپ اعلام کرد بدون پیش شرط نیز مذاکره می کند و تصور آن ها این بود که بعد از تهدیدات، ملت ایران تسلیم می شود و آن ها می توانند داخل کشور را بهم بریزند و چنانچه تصور کردند آشفتگی های سال 96 برای آن ها گرانبها است اما باز هم موفق نشدند.

جریانات مختلف سیاسی بر صیانت امنیت کشور پافشاری می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره نتیجه تمام اقدامات و تلاش های آمریکا برای برهم زدن نظام ایران، اظهار داشت: تا پیش از این تمام افراد صاحب نظر در کشورمان که نظرات متفاوتی داشتند به این نتیجه رسیدند که آمریکا صرفا دشمنی می کند، از این رو مبنای وفاق ایجاد شد و امروز جریانات سیاسی بر صیانت از امنیت کشور پافشاری می کند

وی در ادامه با بیان اینکه ترامپ باید بفهمد با اعمال زور ملت ایران همبسته تر می شود، عنوان کرد: درک مفاهیم تمدنی، ظرفیت های عقلانی می خواهد از این رو رفتار پریشان آمریکا در منطقه به خاطر عدم وجود عقلانیت است.

لاریجانی با اشاره به تجربیات ایران از تاریخ گذشته خود، یادآور شد: شاید جوانان امروز برخی حوادث مانند 28 مرداد را از نزدیک ندیده باشند اما درباره آن خوانده و شنیده اند و مردم فراموش نمی کنند چنانچه از ابتدای انقلاب تحریم هایی علیه ایران صورت گرفت و در اوج پیشرفت هسته ای ماجرایی خلق شد و علمیات روانی علیه ایران ایجاد کردند که هنوز با گذشت 20 سال در این ماجرا هستیم در حالی که همواره گفته ایم سلاح هسته ای به خاطر فتوای رهبری نخواهیم داشت.

تحریم رهبری از سوی آمریکا تخم نفرت را در دل میلیون ها نفر مقلد ایشان کاشت

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با اشاره به تحریم مقام معظم رهبری از سوی ترامپ، عنوان کرد: مگر ایشان چه دارد؟ و این اقدام نفهمی آن ها را نشان می دهد چرا که رهبری ایران مرجع تقلید است و میلیون ها نفر مقلد دارد که تخم نفرت از آمریکا را به خاطر این اقدام در دل می کارند.

وی در ادامه راه حل مقابله با آمریکا را صرفا ایستادگی توصیف کرد و افزود: باید همبستگی ملی را حفظ کرد و برای پیشرفت از ظرفیت های خود استفاده کرد.

مشکلات استخدام خلبانان و مهندسین پرواز در جلسه سران قوا مطرح و ساماندهی می شود

لاریجانی در ادامه تحولات وزارت راه را مناسب ارزیابی و از انتخاب کاپیتان زنگنه به عنوان رئیس هما تقدیر کرد و گفت: کاپیتان زنگنه فردی ورزیده است که با حضور در سال های دفاع مقدس آب دیده شده و انتخاب خوبی برای سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شرکت هما به خاطر قضیه اصل 44 با سختی روبه رو و وضع مستقری نداشت که باید به این موسسه معتبر رسیدگی کرد تا کارکنان آن با علاقمندی فعالیت کنند، همچنین استخدام خلبانان و مهندسان پرواز که با مشکلاتی روبه رو بود در جلسه سران قوا ساماندهی خواهد شد تا مشکلات آن ها برطرف شود.

به گزارش خانه ملت در پایان این مراسم لاریجانی از نامگذاری جدید فرودگاه بین المللی بندرعباس تحت عنوان «یادمان شهدای پرواز 655» رونمایی کرد و همچنین از خانواده شهدای این پرواز تقدیر به عمل آمد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: