اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۸ - 02 July 2019
سخنگوی سازمان سنجش:
تا صبح امروز ۸۱۲ هزار و ۵۶۲ داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون سراسری (کنکور) ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را دریافت کرده اند.

۸۱۲ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردندبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از صداو سیما،حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود و داوطلبان باید از آن نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان برگ راهنمای شرکت در جلسه آزمون را که به همراه کارت ورود به جلسه از این سایت اینترنتی دریافت کرده اند؛ با دقت مطالعه کنند گفت: این آزمون روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر در ۳۸۱ شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزاری خواهد شد.

توکلی افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه آزمون از سایت اینترنتی یاد شده دریافت کنند.

وی گفت: براساس برنامه زمان بندی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه هنر نیز بعد از ظهر پنجشنبه ۱۳ تیر برگزار خواهد شد.

توکلی افزود: همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبان در شهر‌های بزرگ قبل از آزمون درخصوص شناسایی محل حوزه امتحانی اقدام کنند.

توکلی افزود: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب در گروه آزمایشی هنر ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۰ هزار و ۸۷ نفر نام نویسی کرده اند.

توکلی گفت: در این آزمون ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ داوطلب دارای دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ داوطلب دارای دیپلم ۴ ساله نظام آموزش متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه همه داوطلبان می‌توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز نام نویسی کنند، بنابراین برای یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

سخنگوی سازمان سنجش کشور گفت: نتایج اولیه این آزمون دهه اول مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان پس از آن باید برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی اقدام کنند.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: