اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۸ - 01 July 2019
وزیر صنعت در مراسم روز ملی صنعت و معدن:
وزیر صمت گفت: امروز با افتخار می گوییم تحریم را شکست داده‌ایم؛ البته این تلاش بخش خصوصی بود و ما کاری نکردیم. امروز هم در شورای گفتگو کار را پیش خواهیم برد تا به یک خط مشی مشخص برسیم.

برنامه‌ریزی برای افتتاح 100 هزار میلیارد تومان پروژه معدنی

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا رحمانی امروز( دوشنبه)در مراسم روز ملی صنعت و معدن اظهار داشت: صنعتگران در سالی که گذشت، جهادگونه عمل کردند و این در حالی بود که حوزه تولید با مشکلات جدی مواجه بود و بخش صنعت جزو اولین گروه هدف در تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار داشت و سخت ترین تحریم ها هم علیه این بخش اعمال شد؛ البته باور آمریکایی‌ها این بود که تا پایان سال ٩٧، تولید ایران زمین گیر خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات تولید ایران همچنان پابرجا است و آمار بانک جهانی نیز بهبود پیش بینی ها در مورد صنعت ایران را حکایت می کند؛ چراکه صنعتگران ایران در مواجهه با تحریم ها، یا راه جدیدی ایجاد کردند یا پل تخریب شده از تحریم را دوباره ساختند.

وی با بیان اینکه تقویت ساخت  داخل می‌تواند صنعت را رونق دهد افزود: بر داخلی‌سازی در صنایع مختلف تاکید داریم و طبق توافقی که انجام شده این موضوع را در همه صنایع پیگیری خواهیم کرد.

رحمانی با بیان این مطلب که همه صنایع پتانسیل داخلی‌سازی را دارند اظهار داشت: به همه واحدهای صنعتی دستور دادیم که بعضی از نیازهای ما را از طریق ساخت داخل تامین کنند.

وی افزود: وزیر دفاع در ایامی که صنعت ایران در سال قبل دچار مشکل بود، دستور ویژه به صنایع دفاعی برای تامین نیاز صنعتی دادند و وزیر علوم نیز به دانشگاهها دستور داده تا بتوانند به کمک تولید بیایند و راهکار بدهند، از سوی دیگر استراتژی اصلی ما تولید ساخت داخل و جلوگیری از واردات برخی کالاها از جمله پوشاک و کیف و کفش است.

وزیر صمت گفت: امروز با افتخار می گوییم تحریم را شکست داده‌ایم؛ البته این تلاش بخش خصوصی بود و ما کاری نکردیم. امروز هم در شورای گفتگو کار را پیش خواهیم برد تا به یک خط مشی مشخص برسیم.

رحمانی با تاکید بر لزوم رونق‌دهی به بخش صنعت و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها اظهار داشت: در برخی صنایع مانند صنایع ریلی حتی اگر با سه شیفت کاری هم فعال باشیم باز هم ظرفیت تولید طی 10 سال آینده خواهیم داشت البته برای این منظور نیازمند منابع مالی هستیم.

وی گفت: در حوزه صادرات، برای صادرات به ١٥ کشور همسایه و همچنین برای تنظیم بازار داخلی برنامه داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در مبارزه با رانت و فساد هیچ حد و مرزی نداریم، گفت: تامین مواد اولیه واحدهای پتروشیمی، فولادی و لوازم خانی آغاز شده و برای هر کدام از صنایع یک بسته مشخص پیش‌بینی شده است.

رحمانی از راه اندازی سامانه جامع انبارها با حضور ٥٠٠ انبار خبر داد و گفت: در آلومینیوم جنوب بالای یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و البته پروژه های بسیار مهمی هم آماده افتتاح داریم.

رحمانی افزود: برای فعال‌سازی صنعت کشتی‌سازی و ریل‌سازی نیز برنامه داریم.

وی در پایان از برنامه‌ریزی برای افتتاح 100 هزار میلیارد تومان پروژه معدنی در سال جاری خبر داد.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: