اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۸ - 01 July 2019
رئیس هیات عامل ایمیدرو:
رئیس هیات عامل(ایمیدرو) گفت: بخش معدن با توجه به وابستگی پایین تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی به خارج از کشور توانست با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تولیدو بازارهای صادراتی خود را حفظ کند.

با وجود تحریم‌ها بازارهای صادراتی بخش معدن حفظ شده است

به گزارش خبرنگار عصرپرس، خداداد غریب پور امروز دوشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: نمی‌توان گفت تحریم‌ها در جذب سرمایه گذاری برای اجرای پروژه‌های بخش معدن و صنایع معدنی بی تأثیر بوده، اما در صنایع فولادی تمرکز ما بر بومی سازی دانش است که در اولویت قرار گرفته و تا کنون به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته‌ایم.

وی گفت: ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توانست به موفقیت‌های خوبی در بخش اکتشافات عمیق دست یابد و پیمانکاران حفاری توانستند خودشان ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنند و امسال ایمیدرو ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی جدید در برنامه دارد.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: وابستگی کمتر صنایع معدنی به خارج از کشور به دلیل پیچیدگی‌های صنعتی کمتر، سبب شد تحریم‌ها تأثیر کمتری در این بخش داشته باشد و در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی که از قبل ایجاد شده بود، اکنون به شیوه‌های مختلف در حال اجرا است.

غریب پور اظهار داشت: یک سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی توانست از خام‌فروشی فاصله بگیرد و امروز عمده تمرکز و اولویت ایمیدرو بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است.

به گفته وی، بیش از ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور را محصولات معدنی تشکیل می‌دهد که رقمی در حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

وی گفت: عمده تمرکز ایمیدرو این است که ارز مورد نیاز بخش صنعت را از محل خود صنعت تأمین کند که شامل تجهیزات و پروژه‌های جدید می‌شود.

غریب پور خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در این ارتباط همراهی داشته و توانستیم همه تعهدات ارزی را با کمک این بانک و گمرک اجرایی کنیم.

معاون وزیر صنعت بیان داشت: اکنون ماهانه بین ۲۰۰ تا ۳۶۰ میلیون دلار ارزش صادرات تولیدات فولادی است.

وی اضافه کرد: امروز در زمینه شناسایی ذخایر و پتانسیل‌های معدنی کشور نیز ایمیدرو بر بحث اکتشافات تمرکز دارد و با اکتشافات جدید ذخایر جدید معدنی را شناسایی کرده و متناسب با آن سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که در نهایت منجر به ارزآوری خواهد شد.

غریب پور اضافه کرد: برنامه شکل گیری صندوق جسورانه برای مباحث اکتشافات معدنی تدوین شده و در حال آماده سازی برای عرضه در بورس است و با آماده شدن این صندوق، سهامداران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معدن مشارکت کنند.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است که می‌تواند زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم را با استفاده از این صندوق هرچه بیشتر فراهم کرد.

وی تاکید کرد: جذابیت سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی پایین نیست و شاید تاکنون به خوبی معرفی نشده است.

غریب پور گفت: این بخش جذابیت بالایی در بازار سرمایه دارد و این مهم با توجه به سودهایی که صنایع معدنی توزیع می‌کنند و ارزش افزوده بالایی که دارند، مشخص است.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: