اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 30 June 2019
نقشه مصرف برق در كشور نشانگر آن است كه مناطق غرب مازندران، استان تهران، كلانشهر تهران، خوزستان و سيستان و بلوچستان جزو مناطق پرمصرف كشور و در محدوده قرمز قرار دارند.

مصرف برق 4 استان در وضعیت قرمز قرار گرفت

به‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رنگ قرمز در اين نقشه نشان دهنده مناطقي است كه ميزان مصرف برقشان به بيش از حد مجاز رسيده و از اين رو ضروري‌است ساكنان اين نواحي با كاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفي خود شرايط را براي تداوم تامين برق پايدار در اين بخش‌ها امكان‌پذير کنند.

بر اساس این گزارش، نقاط زرد در این نقشه که دقایقی پیش منتشر شده نشان دهنده مناطقي است كه مصرف برق آنها رو به افزايش است. هم اكنون استان‌هاي سمنان، خراسان‌جنوبي، يزد، مناطق جنوبي استان كرمان، هرمزگان، بوشهر، ايلام، البرز، زنجان، اردبيل، آذربايجان‌غربي، كردستان و كلانشهرهاي مشهد و اهواز در محدوده زرد و هشدار قرار دارند و مشتركان در اين مناطق مي‌توانند با كاهش حداقل پنج درصد از ميزان برق مصرفي خود، در وضعيت سبز و پايدار قرار گيرند.

همچنین نقاط سبز در نقشه استان‌هايي را با مصرف متعادل و عادي نشان مي‌دهد و بيانگر آن است كه مشتركان در اين مناطق با صنعت برق همكاري بيشتري دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: