اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 30 June 2019
شاخص تولید انرژی ناخالص نیروگاه بیستون در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 69 درصد رشد داشته است.

رشد 69 درصدی شاخص تولید برق در نیروگاه بیستون

به‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون با اعلام این خبر گفت: واحدهای بخار این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری موفق به تولید بیش از 994 هزار مگاوات ساعت انرژی به‌صورت ناخالص شدند که این میزان در مقایسه با بازه زمانی مشابه آن در سال 1397 با تولید بیش از 590 هزار مگاوات ساعتی رشد 69 درصدی را تجربه کرده است.

مسعود میرزاعسگری، برنامه‌ریزی دقیق و انجام تعمیرات پیشگیرانه را از مهم‌ترین عوامل رشد این شاخص دانست و افزود: با تمام توان آماده عبور موفق از پیک بار تابستان هستیم.

وی با بیان اینکه اقدام‌های دیگری نیز در راستای افزایش آمادگی تولید واحدهای بخار بیستون و واحدهای گازی اسلام آباد غرب در ایام اوج بار صورت گرفته است، ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد یک و دو بخار نیروگاه بیستون طبق برنامه زمانبندی و هماهنگی با دیسپاچینگ ملی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون به افزایش 17 درصدی توان تولید در نیروگاه گازی اسلام آباد غرب اشاره کرد و افزود: پس از راه‌اندازی موفق سیستم خنک کن واحدهای یک و 2 این نیروگاه در هفته پایانی خرداد ماه، اجرای این سیستم برای واحدهای 3 و 4 نیز با موفقیت و مطابق برنامه‌ریزی راه‌اندازی شد که با بهره‌برداری از این طرح، توان خروجی هر یک از واحدها 17 درصد افزایش یافته است.

شرکت مدیریت تولید برق بیستون در کیلومتر 25 جاده کرمانشاه-همدان واقع شده و وظیفه بهره‌برداری از دو واحد بخار بیستون با ظرفیت 640 مگاوات و چهار واحد گازی اسلام آباد غرب با ظرفیت 100 مگاوات را بر عهده دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: