اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 30 June 2019
امیری در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا:
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به تحریم‌ رهبری و ظریف، گفت: آمریکایی‌ها خود را در مقابل افکار عمومی امت اسلامی قرار دادند اما ایران برای وضعیت‌های مختلف برنامه دارد.

به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با یادآوری تحریم‌های اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نوع اقدامات آمریکایی‌ها نشان از سردرگمی، عجز و ناتوانی و عدم شناخت از جامعه ایرانی و امت اسلامی است. از سوی دیگر بر ما ادعای دروغین آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران با این رفتارها ثابت شد.

تایید ادعاهای دروغ آمریکا برای مذاکره با تحریم ظریف

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف، تصریح کرد: تحریم نفر اول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها را بیش از پیش تایید کرد زیرا مسئول پیگیری تعاملات دیپلماتیک و سیاست خارجی کشور وزیر امور خارجه است و با تحریم وی، این راه بسته می‌شود.

رهبری در ایران تنها یک مسئول سیاسی و حکومتی نیست

وی افزود: آمریکایی‌ها در ادعای خود صدق نیستند، از سوی دیگر تحریم نهاد رهبری قابل تامل است زیرا رهبری در کشور ما تنها یک مسئول سیاسی و حکومتی نیست، رهبری در کشور ما یک نهاد دینی و معنوی هم هست. علاقمندان به مقام معظم رهبری هم محدود به مرزهای جغرافیایی و سیاسی ایران نمی‌شوند بنابراین آمریکایی‌ها به نوعی خود را در مقابل افکار عمومی امت اسلامی قرار دادند.

امیری یادآور شد: همانطور که رئیس‌جمهوری هم اشاره کردند، رهبری ثروتی در خارج از کشور هم ندارد لذا تحریم رهبری و نهاد رهبری اقدامی بی‌اساس بود، آمریکایی‌ها دچار آشفتگی و عدم صداقت در گفتار و کردار خود شدند.

دولت برای وضعیت‌های مختلف پیش‌رو برنامه دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای وضعیت‌های مختلف پیش‌رو برنامه دارد، ما قطعا به نحوی عمل می‌کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی یا به حداقل کاهش پیدا کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: