اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 30 June 2019
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبرداد:
علاوه بر پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی،۱۸ هزار میلیارد تومان نیز از منابع بانک‌ها برای اشتغال روستائیان در نظر گرفته شده است

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیانبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در ابتدای انقلاب جمعیت روستایی کشور ۶۵ درصد بود که امروزه به ۲۶ درصد رسیده است. این بیانگر این است که ظرفیت‌های جدیدی در روستا ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: امروزه اشتغال روستایی توانسته است اشتغال پایدار ایجاد کند و بار بیکاری را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه یکی از محور‌های طرح اشتغال بنیاد برکت براساس اشتغال کوچک است گفت: این اشتغال‌ها نیازمند نظارت‌های دقیق و مداوم است تا از اسیب پذیری طرح‌ها کاسته شود.

امید افزود: فردی که می‌خواهد شغل ایجاد کند باید اطلاعات کافی را برای ایجاد شغل داشته باشد وتسهیلگران نقش بسیار مهمی دارند و اموزش‌ها را به صورت فردی و براساس منطقه‌ای در اختیار افراد قرار می‌دهند، زیرا برای ورود به شغل اموزش بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی مشکل امروز ایجاد اشتغال در کشور نیست، زیرا برای اشتغال چه در روستا و چه در شهر منابع متعددی وجود دارد و تسهیلگران برای تامین منابع متقاضیان اشتغال روستایی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نظارت نکته مهمی است که تسهیلگران باید به ان توجه کنند، گفت: تسهیلگران بهترین کمک را برای افراد ایجاد می‌کنند و اگر نظارت هوشمندانه باشد کار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین رکن اشتغال بازاریابی است، تاکید کرد: تسهیلگران باید در زمینه بازاریابی نیز اموزش ببینند تا تولیدات به خوبی در بازار عرضه شود.

امید افزود: در اطراف کشور بازار‌های خوبی وجود دارد که اگر برنامه ریزی صورت گیرد، دغدغه کارافرینان برای بازاریابی وفروش محصولات کاهش می‌یابد.

امید گفت: دولت در برنامه ششم توسعه بخشی را برای تسهیلگران در نظرگرفته و‌مکلف است در طول برنامه ۱۰۰ هزار تسهیلگر را آموزش دهد و سایر دستگاه‌ها نیز مانند بنیاد برکت باید این کار ارزشمند را دنبال کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: