اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 30 June 2019
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری با همتای کره جنوبی؛
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: مسیری طولانی پیش رو داریم و هیچ تعجیلی در قبال ایران هم ندارم.

در قبال ایران عجله ای ندارمبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفت: ما مسیری طولانی پیش رو داریم اما من هیچ عجله ای (در قبال کره شمالی) ندارم. تحریم ها ادامه دارند و من هم هیچ عجله ای ندارم. من هیچ تعجیلی در قبال ایران هم ندارم. من هرگز عجله نداشته ام. اگر شما عجله کنید خودتان را به دردسر می اندازید.

ترامپ اضافه کرد: مشتاق به دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در منطقه مرزی غیر نظامی شده بین دو کره است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من می خواهم صحبت های کوتاهی را مطرح کنم زیرا ما قصد داریم به مناطق مرزی عاری از سلاح میان کره شمالی و کره جنوبی سفر کنیم و من با رئیس کیم در آن جا دیدار خواهم کرد. من از مدت ها قبل خواهان این دیدار بوده ام و ما موفق شده ایم روابط خوبی را ایجاد کنیم. فکر می کنم ما همدیگر را درک می کنیم. او مرا درک می کند و فکر می کنم من هم وی را درک می کنم. برخی مواقع این مسائل می توانند به دستاوردهای خوبی منجر بشوند. می خواهم صحبت هایم را با تشکر از رئیس جمهور کره جنوبی و بانوی اول این کشور شروع کنم. وی بانوی خاصی است که بسیار کشورش را دوست دارد. ما شب گذشته شام بسیار خوبی با هم داشتیم. امروز صبح هم مسائل مختلفی را از جمله مسائل تجاری و بصراحت مسائل نظامی و بسیاری از آیتم های دیگر را بررسی کردیم. قبل از آن که من رئیس جمهور بشوم تنش های زیادی میان کره شمالی و کره جنوبی وجود داشت و کره جنوبی به شدت احساس خطر و تهدید می کرد. در ابتدای ریاست جمهوری من میزان زیادی از خشم و عصبانیت میان من و کیم جونگ اون وجود داشت. اما بعد از آن مسائلی به وقوع پیوست. متوجه شدم زمانی که برای شرکت در نشست جی بیست به ژاپن رفته بودیم و ژاپنی ها به شکلی عالی میزبان این نشست بودند و من می خواهم از آقای آبه نخست وزیر ژاپن قدردانی کنم زیرا نشست جی بیست در ژاپن دستاوردهای بسیار خوبی داشت. 

من از دیدگاه آمریکا به شما اعلام می کنم که این نشست دستاوردهای بسیار خوبی داشت. ما از مدتی قبل تصمیم گرفته بودیم که به این جا بیاییم و برنامه سفر به کره جنوبی بخشی از برنامه سفر نشست گروه بیست در ژاپن بود. روز گذشته که این جا بودیم با خودم فکر کردم حالا که این جا هستیم شاید بشود سلامی هم به کیم جونگ اون داد. من این پیشنهاد را مطرح کردم وی هم پذیرفت. اما مجموعه ای از احساسات خوب وجود دارند که ممکن است رسانه ها بگویند چه اتفاقی بوقوع پیوسته است؟ آنها می دانند که چه به وقوع پیوسته است و آن چه که بوقوع پیوسته است آزمایش های اتمی و آزمایش های موشک های بالستیک بود. آنها برخی از شهروندان ما را به گروگان گرفته بودند. شرایط بسیار دشواری میان ما وجود داشت و اکنون ما شاهد آزادی این افراد هستیم دیگر گروگانی نداریم دیگر آزمایش هسته ای نداریم و کره جنوبی هم در جایگاه متفاوتی است. ژاپن هم همانگونه که نخست وزیر آبه به من گفت در شرایط و موقعیت متفاوتی قرار دارد. 

آنها ( کره شمالی) موشک هایش را از فراز ژاپن شلیک می کرد و این کار بطور مداوم انجام می شد. بنابراین من متنفرم که رسانه ها اطلاعات نادرست به افکار عمومی ارائه بکنند. زمانی که رسانه ها می پرسند چه اقداماتی انجام شده و چه دستاوردی داشته ایم؟ باید گفت اقدامات زیادی انجام شده است و در عین حال احساس خوبی وجود دارد. حتی از طرف رئیس جمهور کره شمالی می گویم که وی هم احساس خوبی درباره رئیس کیم دارد. آنها پیش از این نمی توانستند دیدار بکنند.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق می خواست با رهبر کره شمالی دیدار کند اما رئیس کیم نخواست با وی دیدار کند. دولت باراک اوباما برای دیدار با رهبر کره شمالی التماس می کرد اما رئیس کیم با وی دیدار نکرد. بنا به علل خاصی ما موفق شدیم و ببینید چه اتفاقاتی به وقوع پیوسته است. ما مسیری طولانی پیش رو داریم اما من هیچ عجله ای ندارم. تحریم ها ادامه دارند و من هم هیچ عجله ای ندارم. من هیچ تعجیلی در قبال ایران هم ندارم. من هرگز عجله نداشته ام. اگر شما عجله کنید خودتان را به دردسر می اندازید. بنابراین اعلام می کنم که می خواهیم به منطقه مرزی عاری از سلاح میان دو کره برویم و موضوعی که از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده بودم روز گذشته آن را عملی کردم و می خواهیم سلامی عرض بکنیم و با هم مصافحه ای بکنیم. چون ما از زمان نشست ویتنام همدیگر را ندیده ایم. ما در ویتنام دیدار مهمی را انجام دادیم ولی مردم متوجه آن نشدند. 

درباره مسائل بسیار زیادی گفتگو کردیم. ما نشست بسیار مهمی در ویتنام داشتیم همچنان که نشست بسیار مهمی هم در سنگاپور داشتیم. برخی می خواهند از نشست ما در سنگاپور ستایش کنند اما نشست ویتنام را مهم نمی دانند اما من به صراحت فکر می کنم نشست ما در ویتنام بر اساس توافقات حاصل شده بسیار مهم تر از نشست سنگاپور بود. فکر می کنم بتوانیم به یک یا دو سئوال خبرنگاران پاسخ بدهیم. بعد از آن من قصد دارم به منطقه مرزی عاری از سلاح میان دو کره بروم. من قصد داریم به همه به ویژه نظامیان مان ادای احترام کنم. ما نظامیان بسیاری در این جا داریم و قصد دارم با برخی از آنها دیدار و گفتگو کنم. من کیم جونگ اون را هم ملاقات خواهم کرد.

 مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در منطقه مرزی غیر نظامی شده بین دو کره با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد. ترامپ و کیم جونگ اون در پانمونجوم دست خواهند داد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: