اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ - 26 June 2019
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ ندارد. با اختصاص ارز، در چهار ماهه اول امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته واردات ما افزایش چشمگیر داشته است.

دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ نداردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علی ربیعی سخنگوی دولت روز چهارشنبه بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره حادثه پارک در شرق تهران و برخورد نیروی انتظامی گفت: اطلاع دارم که رئیس جمهور با وزیر کشور در این زمینه صحبت کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند رسیدگی قضائی است، افزود: اساساً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است ولی نوع واکنش مأموران قانون با جرم اگر برفرض جرمی صورت گرفته قطعاً این روش قابل قبول نبوده است و مطمئن هستیم رئیس شورای امنیت کشور هم در این زمینه تذکر لازم را داده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید به سمتی برویم که روش‌های مناسب را با موضوعات مختلف داشته باشیم گفت: اجازه بدهید موضوع به یک جامعیتی برسد که نتیجه آن را اعلام کنیم.

ربیعی یادآور شد: فرمانده نیروهای انتظامی هم از این نوع برخورد راضی نبوده و همین اندازه به ما کمک خواهد کرد تا روش‌هایی اتخاذ شود که افراد نسبت به این نوع روش‌ها آگاه شوند و مأموران ما باید بدانند در کنار زحماتی که می‌کشند از روش‌هایی که غیرقانونی و غیرشرعی است استفاده نکنند چرا که این روش‌ها از سوی نظام، دولت و فرماندهان خودشان قابل قبول نیست.

۵۰ میلیارد تومان به مبارزه با آفت ملخ‌ها اختصاص داده شد

ربیعی همچنین در خصوص مصوبات امروز هیأت دولت گفت: در جلسه امروز تصمیمی در خصوص اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آفت ملخ اتخاذ شد ولی مهم‌ترین بحث امروز که هنوز هم جریان دارد، اصلاح ساختار بودجه است. این اصلاح ساختار نه فقط درباره اصلاح ردیف‌ها، بلکه اصلاحات پارادایمی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امیدواریم با این اصلاحات وابستگی به نفت کمتر شود اظهارداشت: این اصلاحات در جلسات آینده اقتصادی سران قوا مطرح می‌شود.

 برنامه منظمی برای بیانات رئیس جمهوری با رسانه‌ها پیش بینی می‌کنیم

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور با خبرنگاران نشستی خواهد گذاشت، گفت: برنامه‌های رئیس جمهوری به من واگذار شده است و سعی می‌کنم سوال‌های مطرح شده را با دوستان جمع آوری و محدوده بحث را مشخص کنیم. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک مصاحبه رئیس جمهوری هم رادیو، تلویزیونی و هم مطبوعاتی سامان پیدا کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بنا داریم در سال ۹۸ و در مدت ۸ ماهه باقی مانده، برنامه منظمی برای بیانات رئیس جمهوری با رسانه‌ها پیش بینی کنیم.

ربیعی با اشاره به تحریم پتروشیمی ایران همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در تهران اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا همان زمان که نخست وزیر ژاپن در ایران بود و پیام‌هایی از سمت آمریکایی‌ها داشت، پتروشیمی ما را تحریم کردند یعنی در حین ملاقات و گفت و گوی رئیس جمهوری خبر تحریم پتروشیمی آمد.

 صاحب فتوای حرمت سلاح هسته‌ای را تحریم می‌کنند

وی اضافه کرد: رئیس جمهورآمریکا ادعای مذاکره می‌کند و چهره‌ای از خود نشان می‌دهد که ماییم که می‌خواهیم مذاکره کنیم ولی می‌خواهند مذاکره کننده را تحریم کنند و یا صاحب فتوای حرمت سلاح‌های هسته‌ای را تحریم می‌کنند، این اقدامات هم برای مردم ما و هم برای جهانیان روشن شده و این رفتارها اجماعی را که تلاش می‌کنند علیه ایران ایجاد کنند از بین می‌برد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه تحریمی که برای رهبر معظم انقلاب اعمال کردند وحدت ملی ما را افزایش می‌دهد، گفت: این توهین به یک ملت است. آثارش قطعاً این طور که پیش بینی کردند، نهادها و مؤسسات مالی را می‌خواهند مورد تحریم قرار دهند که به نحوی وابسته به دستگاهی است که در حقیقت نه اداره آنها بلکه جزو اموالی هستند که مدیرانی که آنجا قرار می‌گیرند از دفتر رهبری گمارده می‌شوند.

وی یادآور شد مهمترین این تحریم‌ها در حوزه پتروشیمی بوده که قبلاً تحریم شده‌اند و چیزی جدیدی حتی در مؤسسات اقتصادی هم اضافه نخواهد شد.

ربیعی افزود: این کارها غیرمتعارف است و از جنبه اقتصادی و عملی چیز زیادی اضافه نخواهد کرد و شاهد هستید که موضوعات تحریم را از یک جایی شروع می‌کنند و دوباره باز از جای دیگری هم اقدام می‌کنند.

سخنگوی دولت همچنین درباره تحریم وزیر امور خارجه گفت: اگر هم بخواهند که آقای ظریف را تحریم کنند آن طور که علائمش هست خیلی سفت و محکم در این زمینه نیامدند در حقیقت خودشان می‌خواهند گفت و گو را تحریم کنند. چون ظریف گروه بی را به نحوی بازنمایی کرد که چهره شأن مشخص شد.

سخنگوی دولت در عین حال گفت: رقابت‌های داخلی آمریکا و بحث‌هایی مانند اینکه کری با ظریف در ارتباط است و یا آنها گفت و گو را شروع کرده بودند هم در اینگونه تصمیمات و اتفاقات بی تأثیر نیست.

ربیعی با بیان اینکه ما در مقابل همه تحریم‌ها سازوکارهای مناسب خود را اتخاذ می‌کنیم، گفت: شاهد هستید آن طور که تصور می‌کردند پس از هر تحریمی یک نوسان بزرگ اقتصادی و اجتماعی رخ می‌دهد این طور نیست و بلکه آثار معکوس هم داشته است.

برای کار زنان تبعیض قائل نیستیم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در جزیره هنگام صیادان زن گفته‌اند که مانع از صیادی آنها شده‌اند، حتی معاون شیلات آن منطقه نیز در این باره اطلاع رسانی کرده است، موضع دولت در این خصوص چیست؟ اظهار داشت: ما به هیچ عنوان تبعیضی برای کار زنان قائل نیستیم نه قوه مقننه و نه قوه قضائیه و نه دولت و این دیدگاه هیچکس نیست.

سخنگوی دولت یادآور شد: من همان زمانی که این خبر را شنیدم بلافاصله با مدیران شیلات و جهاد کشاورزی صحبت کردم و آنها قول دادند که حتماً موضوع را پیگیری خواهند کرد.

ربیعی افزود: شاید این یک اتفاق سلیقه‌ای بوده ولی این به عنوان یک روش یا برنامه نیست قطعاً هم تا الان رفع شده و یا رفع خواهد شد. زیرا من همان روز که با این مدیران صحبت کردم به آنها در این خصوص تذکر دادم و همان روز هم آنها اعلام کردند که چنین چیزی نیست که زنان نتوانند صیادی کنند زنان ما در کشتزارها و کارخانه کار می‌کنند و صید هم به طور سنتی بخشی از کار زنان ایرانی را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیشترین آواهای کاری که خوانده شده در کشتزارها و صید زنان، آواهای ماندگار ما اتفاقاً موسیقی زنان هست. از گذشته زنان ما کار می‌کردند و لذا از نظر دولت این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

زنگنه در دوران تحریم بهترین شخص برای اداره امور نفت است

سخنگوی دولت درباره ادعای دو تن از نمایندگان مبنی بر نفوذ در وزارت نفت به واسطه ارتباطات یک خانم با تعدادی از مدیران وزارت نفت گفت: این مسئله‌ای نیست که من بخواهم موضع دولت را درباره آن مطرح کنم. موضع دولت درباره شخص آقای زنگنه این است که ایشان یک وزیر کارآ و کاربلد است. ایشان وزیری است که در شرایط تحریم، بهترین کس برای اداره امور نفت از تولید تا فروش است.

ربیعی با بیان اینکه من شب گذشته به مطالبی که درباره زنگنه گفته می‌شود، نگاه می‌کردم، اظهار داشت: گفته‌اند از وقتی زنگنه آمده، صادرات نفت ایران کمتر شده است. من آمارها را نگاه می‌کردم، قبل از برجام همان تحریم‌هایی که در دولت قبل هم وجود داشت، فروش نفت ایران به یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز رسیده بود و این یعنی بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر از دوران دولت قبل.

وی ادامه داد: یک بحث دیگر هم نسبت به آقای زنگنه درباره توسعه میادین نفت و گاز و لغو قراردادها مطرح می‌شود. یک مورد لغو قرارداد بوده است که چند سال قراردادشان را خوابانده بود در حالی در دوران وزارت آقای زنگنه، پنج تا شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در فاز یازدهم پارس جنوبی شده است.

هیچکدام از ایرادات به زنگنه وارد نیست

دستیار رئیس‌جمهور در امور ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه هیچ‌کدام از ایرادات درباره زنگنه چه در مورد فروش و چه در مورد استخراج نفت و گاز وارد نیست، تصریح کرد: دولت فکر می‌کند دوران آقای زنگنه با وجود همه فشارها، دوران سخت و موفقیت آمیزی بوده است. در مورد مسئله‌ای هم که شما مطرح کردید، من دو روز قبل به وزارت اطلاعات رفتم و با کارشناسان ضد جاسوسی و هم کارشناسان اقتصادی صحبت کردم.

ربیعی افزود: در مورد دستگاه‌های پوز، وزارت اطلاعات قبل توضیحات لازم را داد و نه ربطی به زنگنه دارد و نه مسائل فسادآوری در این ماجراها رخ داده است. عدد ۱۰ میلیارد هم به شکلی که مطرح شد، عدد صحیحی نبوده است. من فکر می‌کنم صاحب صلاحیت‌ترین دستگاه درباره اظهارنظر درباره این مسائل وزارت اطلاعات است.

وی با بیان اینکه یک خانمی بازداشت شده که کارمند یکی از شرکت‌های اروپایی است، خاطرنشان کرد: معمولاً شرکت‌های خارجی با دستگاه‌هایی که کار اجرایی دارند، در رقابت شرکتی، جمع‌آوری اطلاعات هم می‌کنند. اینکه این مسئله جاسوسی است یا خیر باید اجازه بدهیم که مسئله از سوی دستگاه‌های ذی‌صلاح بررسی و پرونده را به قوه قضائیه بدهند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: آنچه برای من جالب است این است که یکی، دو نماینده مجلس این مسائل را مطرح می‌کنند. مسائل به گونه‌ای مطرح شد که یک زن جاسوسی می‌کرد و با ۱۶ مرد هم ارتباط داشت و کیفیت این ارتباط را به خوانده واگذار کرده است در حالی که این نوع بیان، اسلامی نیست و با اخلاق شهید بهشتی هم - به عنوان یکی از صاحبنظران و بنیانگذاران جمهوری اسلامی – سازگار نیست.

ربیعی با بیان اینکه فرصت بیشتری نیاز داریم تا وزارت اطلاعات تحقیقات بیشتری انجام دهد، ابراز داشت: اگر آن خانم جاسوس هست، قوه قضائیه حتماً این مسئله را مطرح خواهد کرد ولی براساس شواهدی که ملاحظه کردم و مسائلی که شنیدم، شواهد حاکی از ارتباط کارمند یک شرکت برای جمع‌آوری اطلاعات بوده است. من به پرونده تشکیل شده دسترسی نداشتم.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت نهم و دهم فقط ۴۲ درصد پیشرفت داشت

لت های وی ادامه داد: البته در دولت‌های نهم و دهم یکی از مسائلی که کمتر بیان شده است آن است که پس از هفت سال فرآیندهایی که در ستاره خلیج فارس طی شده بود، حداکثر ۴۲ درصد بوده است. اصطلاحی در میان فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد مبنی بر خاک‌بازی. اقدامات اساسی برای احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در طول هفت سال فقط ۴۲ درصد بوده است اما در دولت یازدهم اتفاق بزرگی رخ داد و ما به سمت افتتاح رفتیم بنابراین نمی‌شود خدمات آقای زنگنه را بیان نکنیم یا از آن صرف نظر کنیم.

تصمیم و مصوبه‌ای درباره کاهش ساعات اداری نداریم

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای کاهش ساعات اداری گفت: دولت چنین تصمیم و مصوبه‌ای در این زمینه نداریم.

رئیس جمهوری با کسی تعارف ندارد

سخنگوی دولت دوازدهم درباره حواشی رخ داده پیرامون خبر اختلاف میان روحانی و جهانگیری و گلایه رئیس جمهوری اسلامی از نداشتن اختیارات کافی، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری با کسی تعارفی ندارد و با هرکسی نتواند کار کند او را تغییر می‌دهد و خوشبختانه امروز چنین کسی را نداریم و برنامه‌ای هم برای تغییر در دولت وجود ندارد بحث کلی که رئیس جمهوری باز کردند این بود که دولت سیاستی دارد و آن سیاست باید در کل کشور تسری یابد اما یک نفر در گوشه‌ای این سیاست‌ها را نقض می‌کند.

وی افزود: قطعاً مشکلاتی در تعارض‌های ساختاری میان قوا وجود دارد و رئیس جمهوری هم به عنوان فرد دوم قانون اساسی تمایل دارد که سیاست‌های دولت با سیاست‌های سایر قوا دچار خدشه نشود.

ربیعی یادآور شد: در سایر موارد هم دولت اعلام نیاز کرده است اما قوه دیگری تصمیم لازم را نمی‌گیرد. این بحث نیازمند توضیح بیشتری است شاید رئیس جمهوری در برنامه خودش به صراحت بیشتری سخن بگوید اما قطعاً آن چیزی که رئیس جمهوری بیان کردند تعابیری مختلفی از آن شده است این بحث برای هرچه بهتر کار کردن دولت در امور میان قوا بوده است و نباید به این تعابیر افزایش بیشتری بدهیم

رئیس جمهوری هنوز تصمیمی درباره گزینه وزارت‌آموزش و پرورش نگرفته‌اند

سخنگوی دولت در مورد وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش جهت معرفی به مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی در این باره هنوز تصمیمی را نگرفته‌اند. سرپرست وزارت هم با قدرت کار خود را دنبال می‌کنند.

وی یاآورشد: تخصیص رتبه‌بندی هم اعلام شد و نخستین تخصیص هم در حال پرداخت است. با این حال، رئیس‌جمهور فردی را به مجلس معرفی نکرده‌اند یا آنکه حداقل من مطلع نشده‌ام ولی فکر می‌کنم ایشان هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

ربیعی درباره تذکر حمیدرضا حاجی بابایی درباره افزایش حقوق‌ها اظهار داشت: من اطلاعی از اظهارات آقای حاجی بابایی ندارم.

وی درباره تمدید چهار ماهه توقف اقدامات تقابلی علیه ایران توسط FATF تصریح کرد: من خواهش می‌کنم روند تصمیم‌گیری و بررسی را به افراد در ارتباط با موضوع واگذار کنند. ما فکر می‌کنیم اگر نتوانیم در جهت FATF و برنامه دولت – که با حفظ همه تحفظات و ملاحظات است – حرکت کنیم، به نفع تحریم کنندگان عمل می‌کنیم.

کنترل نوسانات ارزی مهمترین سیاست دولت است

خبرنگاری با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه قیمت دلار در شرایط عادی ۳۸۰۰ تا پنج هزار تومان است، از دستیار رئیس‌جمهور در امور ارتباطات اجتماعی درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت دلار پرسید که وی پاسخ داد: قطعاً با سیاست‌هایی که در حال اجرا است، عدم افزایش قیمت نرخ ارز و آوردن نرخ ارز به قیمت واقعی را دنبال می‌کنیم ولی میزان ارزی که به دست می‌آوریم و هیجان کنش‌های رفتاری از سوی مردم، نوسانات ارزی را ایجاد می‌کند. هم‌اکنون کنترل نوسانات ارزی مهمترین سیاست دولت است.

ربیعی ادامه داد: با توجه به سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود، تلاش می‌کنیم به شکل منطقی و با توجه به سازوکارهای بازار، اولاً از افزایش قیمت ارز جلوگیری کرده و ثانیاً نرخ آن را به حد واقعی و منطقی خود برسانیم.

حقوق‌ها در سطح مصوب ابلاغ شده است

ربیعی درباره اینکه گفته می‌شود مجلس با دولت همچنان در بحث افزایش حقوق اختلاف نظر دارد گفت: من اطلاع دارم حقوق‌ها در سطح مصوب ابلاغ شده است و براثر نظارت برخی از افراد ممکن است چند ماه خارج از نظارت چیزی دریافت کنند.

سخنگوی دولت درباره اینکه مطهری گفته که مجلس از دولت در این زمینه شکایت کرده است گفت: این را باید از آقای نوبخت بپرسید ولی تا آنجا که من اطلاع دارم این نبوده است که اجماع نمایندگان مجلس بگویند دولت در خصوص افزایش حقوق خلاف قانون کرده است.

وی افزود: من با رئیس کمیسیون بودجه صحبت کردم و این تلقی را ندارند. برداشت‌ها مختلف است.

ربیعی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چند سالی که از مطرح شدن حقوق‌های نجومی می‌گذرد و دولت مصوبه‌ای داشت که این مشکل را حل کند همچنان در یکی از صندوق‌های بازنشستگی حقوق‌های ۵۰ تا ۶۰ میلیونی دریافت می‌کنند گفت: همین که این گونه اخبار منتشر می‌شود نشان از صداقت دولت است. نشان می‌دهد که نارضایتی هست و ما داریم برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته آن لیستی که شما گفتید من دیدم که به جز یک یا ۲ مورد بقیه در بالاترین سطح مصوب دریافت کرده بودند.

سخنگوی دولت یادآور شد: همواره گرایش برخی افرادی که می گماریم به برخی از شرکت ها که متاسفانه از خصوصیات شرکت‌هایی است که به این شکل اداره می‌شوند این تمایل وجود دارد که بیشتر برداشت کنند و همواره باید نظارت شود و اینها قطع شود.

وی اضافه کرد: در دورانی که من در آن وزارتخانه بودم پرونده‌های زیادی را به دادگاه فرستادیم، اضافه برداشت‌ها پس گرفته شدند و این روش همواره بوده است و این بار خبری شده است. حتی فردی که متأسفانه پول می‌داد سایت و یا چیزهای دیگر می خرید، امروز بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد اختلافات آن هست، مهم این است که این گونه افراد شناسایی شوند و با آنها برخورد شود و این روند ادامه دارد.

مسئله حجاب جنبه انتظامی و امنیتی نیست

ربیعی درباره تصویب سند حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر این مسئله بر وضعیت حجاب در کشور اظهار داشت: من عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستم و در جلسه این شورا هم حضور نداشتم اما از دوستان شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسیدم. آنها گفتند که چارچوب کلی بحث مطرح شده است. در کلیت اختلاف نظری وجود نداشته است. باید در جزئیات وارد شد و دید چه مواردی مورد ملاحظه قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دیدگاه رئیس‌جمهور و دولت در مورد حجاب از قبل مطرح شده و روشن است، تصریح کرد: ما امیدوار هستیم جنبه‌های فرهنگی بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد. مسئله حجاب، جنبه انتظامی و امنیتی نیست بلکه باید در ساحت فرهنگ به آن پرداخت. خوشحالیم که این مسئله در جایی فرهنگی پرداخته می‌شود. من اطلاعات بیشتری از این مسئله ندارم زیرا جزئیات هم بررسی نشده است.

الگویی که در حوزه بازرگانی دنبال می کنیم قائم مقام وزارت صمت است

ربیعی در پاسخ به این سوال درباره تصمیم دولت برای تشکیل معاونت بازرگانی اظهار داشت: در حال حاضر اختیار بیشتری برای معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده که تحت عنوان قائم مقام وزیر صمت در بازرگانی عمل خواهد کرد. اختیاراتی هم که در سایر دستگاه ها وجود دارد و اگر تصمیم گیری آنها به این طرح واگذار شود به کنترل بازار کمک خواهد کرد.

ربیعی ادامه داد: الگویی که ما دنبال می کنیم قائم مقام بازرگانی وزیر صمت است در این مرحله و اگر در مرحله دیگری نیاز بود به سمت تصمیمات دیگر هم حرکت خواهیم کرد.

صدا و سیما هرچه سفارش شده که تولیدشود، پخش کند

سخنگوی دولت همچنین درباره ادعای فشار دولت برای پخش نشدن بخش‌هایی از سریال گاندو افزود: از همه افرادی که می‌توانستند با صدا و سیما تماس بگیرند و به اصطلاح فشار بیاورند من پرس و جو کرده و تماس گرفتم اما به کسی نرسیدم. خواهش می‌کنم صدا و سیما هر چه سفارش شده که تولید شود، پخش کند. مردم در این زمینه قضاوت می‌کنند. من بخش‌هایی از این سریال را دیده‌ام و امیدوارم به لحاظ سناریو و بخش‌های دیگر بهتر کار شود.

وی ادامه داد: چنین چیزی هم نیست که دولت بگوید چه بخش‌هایی را پخش نکند. آنقدر مطالب زیادی علیه دولت پخش می‌شود که این سریال در مقابل آنها چیزی نیست.

دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ ندارد

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در مورد احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ ندارد. با اختصاص ارز، در چهار ماهه اول امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته واردات ما افزایش چشمگیر داشته است. از ۱۴ میلیارد دلار ارز سه میلیارد برای دارو یک میلیارد برای لاستیک و کاغذ و ۱۰ میلیارد هم برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم‌ها فشار زیادی به اقتصاد ایران وارد کرده است و حتی مالیات هم متکی به درآمدهای نفتی است، تصریح کرد: البته مؤسسات مالی اعتباری می‌گویند ما در سال آینده از رشد منفی خارج خواهیم شد. اکنون شوک‌های ارزی در حال تخلیه است و تورم نقطه به نقطه هم شرایط مناسبی پیدا کرده که البته به معنای گران نشدن بیشتر است، نه ارزان شدن.

وی خاطرنشان کرد: ما از وضعیت جامعه اطلاع داریم فشار زیادی روی طبقات حقوق بگیر وارد است. ما باید از دهک‌های پایینی و میانی جامعه مراقبت کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: