اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 11 December 2016
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان منتشر کرد.

سرویس فرهنگی عصرپرس: در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان آمده است:

"تلاش برای سعادت و نیک بختی کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما در قبال فرزندان این مرز و بوم است و زبان هنر از موثرترین و گویاترین روش‌ها برای رشد آنان و ساختن آینده کشور عزیزمان محسوب می‌شود؛ به ویژه در روزگار حاضر که گسترش فناوری‌های ارتباطی، موجب تغییرات عمده ای در ارزش‌های حاکم بر جوامع شده و هویت‌های فرهنگی را با مخاطراتی مواجه نموده است.

انتقال میراث شایسته ایرانی اسلامی به نسل آینده از وظایف و رسالات اصلی اصحاب فرهنگ است و به مدد میراثی چون مهر و ایمان می‌توان آینده ای درخشان برای ایران اسلامی رقم زد.

بی تردید آنان که با بهره گرفتن از خلاقیت هنری ، خیال و رؤیا را برای کودکان و نوجوانان باورپذیر می‌کنند، کاری سترگ در بارورسازی ذهن و تفکر این نسل انجام می‌دهند که ارزش والا و نیکو دارد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "نمایش مهر بر صحنه کودکی" بر آن است تا در فضایی صمیمی و سرشار از مهر و دوستی ، صحنه‌هایی تاثیرگذار و شایسته در عرصه هنرهای نمایشی بیافریند؛ رویدادی که انتظار می‌رود شور و شعفی مثال زدنی در سالن‌های نمایش برپا کرده و فرزندان این سرزمین را به سوی هویت و اصالت خویش فراخواند.

هنر مردمی تئاتر وبخش های متنوع آن، به این جشنواره جایگاهی ویژه درمیان موارد مشابه بین المللی بخشیده است تا پس از پشت سر گذاشتن بیست و دو دوره ، به عنوان اتفاقی تاثیرگذار در تقویم رویدادهای مهم هنری جهان، جایگاهی درخور بیاید.

امیدوارم با تلاش هنرمندان تئاتر ، جشن با شکوهی برای کودکان و نوجوانان این سرزمین برپا شود و تالارهای نمایش شاهد گرمایی شورآفرین از رهگذر برگزاری این جشنواره باشند."

سید رضا صالحی امیری

نام:
ایمیل:
* نظر: